15

تلاش برای برگزاری بهتر تور دوچرخه سورای آذربایجان

  • کد خبر : 41908
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
تلاش برای برگزاری بهتر تور دوچرخه سورای آذربایجان
جلسه هماهنگی برگزاری سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سورای ایران ـ آذربایجان در تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، معاون سیاسی امنیتی استاندار در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حضور داشتند گفت: این رویداد برای کشورمان اهمیت بالایی دارد و ارزشمند است باید سعی کنیم با کیفیت بالایی برگزار شود تا در سال‌های آینده به تور حرفه‌ای تبدیل شود.
تراب محمدی افزود: فرصت خوبی است تا با استان‌های اطراف به صورت تیمی در تمامی زمینه‌ها همکاری کنیم تا تجربه خوبی نیز حاصل شود، ایجاد نشاط و امیدافرینی در جامعه نیز از برکات دیگر این رویداد است و بازتاب خبری ان می‌تواند موثر باشد.
وی به سطح بالای امنیت کشورمان در برگزاری این تور بین المللی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی متولیان مشکلات حاد امنیتی در این تور‌ها مشاهده نشده  است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اطهار کرد: این تور فرصتی برای شناساندن داشته‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان است و می‌تواند فرهنگ اسلامی ایرانی را نیز به سایر کشور‌ها صادر کند، همچنین توسعه ورزش‌های همگانی و علاقه‌مند کردن جوانان به ورزش دوچرخه سورای نیز از دیگر اهداف آن است.
سرپرست فدراسیون دوچرخه سورای نیز گفت: برگزاری این تور اهمیت بین المللی دارد و کشور‌های مختلف تعداد تور‌های زیادی را به ثبت رسانده اند و سهمی را از این بخش به خود اختصاص داده اند.
رسول هاشم کندی اسدی افزود: دلیل اینکه چرا کشور‌ها در این زمینه با هم رقابت می‌کنند، این است که این رشته ورزشی برای نشان دادن امنیت، زیر ساخت‌ها و فرصت‌های گردشگری شهر‌ها است و در کل دنیا شهرداری‌ها متولی برگزاری تور‌ها هستند چرا که بهترین وسیله برای شناساندن زیر ساخت‌های شهری است.
وی ادامه داد: این تور در سه رده اماتوری، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای است که ارتقای آن به سطح دوچرخه سواری حرفه ای به کیفیت میزبانی بستگی دارد و نقطه قوتی که استان دارد اینکه نیرو‌های امنیتی و پلیس سنگ تمام می‌گذارند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: این تور دوچرخه سورای قدمت ۳۷ ساله دارد و به علت شیوع  کرونا دو دوره برگزار نشده است، اما امسال این مسابقات در سطح نیمه حرفه‌ای از ۷ تا ۱۱ مهر ماه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.
ستوده نژاد ادامه داد: ۲ رویداد مهم ورزشی کشور، شامل جشنواره فرهنگی ورزشی قره قیه و تور دوچرخه سورای ایران ـ آذربایجان در استان ما اتفاق می‌افتد و برای برگزاری این تور۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
یعقوب هوشیار شهردار تبریز هم گفت: برای اینکه این رویداد مهم در استان بهتر برگزار شود نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مختلف است چرا که این رویداد‌ها می‌تواند در شهر‌های ما از حیث اجتماعی کارکرد‌های مهمی ایفا کند و شهرداری تبریز آماده پشتیبانی و همراهی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=41908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.