3

تحویل بیش از ۲ هزار خانه محروم در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 42330
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
تحویل بیش از ۲ هزار خانه محروم در آذربایجان شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سه هزار واحد مسکن محرومان در استان از سال گذشته تاکنون ساخته شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الله سروری گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و به محرومان فاقد مسکن تحویل داده شده است.
وی افزود: از مجموع سهمیه استان برای احداث مسکن محرومان ۲ هزار و ۹۰۶ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های معرفی شده اند.

سروری با بیان اینکه تاکنون قرارداد احداث ۲ هزار و ۹۰۰ واحد با بانک‌ها بسته شده است اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در مرحله اتمام سقف بوده و عملیات اجرای فونداسیون ۲ هزار و ۶۷۰ واحد و اسکلت بندی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۹۶۰ واحد مسکن محرومان در استان نیمه کاره بوده و عملیات تکمیل آن‌ها در حال اجرا است گفت: برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد پرداخت می‌شود.

سروری اضافه کرد: تاکنون ۵۹ میلیارد تومان بلاعوض برای اجرای این طرح در استان پرداخت شده است و از مجموع سهمیه مسکن محرومان استان، یک هزار و ۲۰۰ واحد به اعضای کمیته امداد، ۶۰۰ واحد به اعضای بهزیستی و بقیه واحد‌ها نیز به محرومان فاقد مسکن تعلق گرفته است.

وی با اشاره به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان گفت: این طرح از سال ۸۴ آغاز شده و از مجموع ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی آذربایجان شرقی تاکنون ۱۵۱ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۴۹ درصد از مسکن روستایی استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: برنامه این بنیاد تا سال ۱۴۱۰ در این حوزه، بازسازی و بهسازی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و به نوعی مقاوم سازی تمام واحد‌های کم دوام استان است.

سروری ادامه داد: مقرر شده بود تا میزان تسهیلات نوسازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و  این طرح هنوز در سازمان برنامه و بودجه مصوب نشده و این موضوع موجب بروز مشکل در نوسازی مسکن روستایی شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.