5
مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد

اجرای ۴۴ سازه آبخیزداری در استان اردبیل طی سال گذشته

  • کد خبر : 45535
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
اجرای ۴۴ سازه آبخیزداری در استان اردبیل طی سال گذشته
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۴۴ سازه آبخیزداری در سال ۱۴۰۰ در نقاط مختلف این استان اجرا شد.

به گزارش تبریزمن، محمود قلی‌زاده ۲۴ مهر با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اردبیل اظهار کرد: طی سال جاری در  ۲۲ حوضه آبخیز استان  با احداث بندهای  سنگی ملانی و گابیونی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و تملک دارایی با اعتبار ۳۳۹ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد و افزود: ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

وی خاطرنشان کرد: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دومنظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام‌گرفته در حوضه آبخیزداری استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و گفت: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه‌سازی دارد.

قلی‌زاده افزود: از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوضه آبخیزداری تهدید می‌کند ازبین‌رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

یادآور می‌شود؛ استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد. این استان دارای سه حوضه آبخیز ارس، بالهارود و سفیدرود است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.