8
وحیدی مطرح کرد؛

عمده آسیب های اجتماعی در ایران ناشی از تهاجم فرهنگ غرب است

  • کد خبر : 48402
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
عمده آسیب های اجتماعی در ایران ناشی از تهاجم فرهنگ غرب است
وزیر کشور گفت: عمده آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ما ناشی از ورود فرهنگ بیگانه و مخرب غرب است.

به گزارش تبریزمن، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست علمی تخصصی مدیران سازمان بهزیستی گفت: این نعمت بسیار بزرگی است که شما بتوانید مشکلات مردم را حل کنید و سازمان بهزیستی بابت همین موضوع ارزشمند است که محلی برای مردمی است که دچار آسیب و مشکل شدند تا در سازمان بهزیستی امداد یابند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ارتباط با دیگر سازمان‌ها و گروه‌ها است گفت: بهزیستی با جامعه حدود هفت میلیون نفری مواجه است که دچار مشکلاتی هستند اما این جامعه ۷ میلیون نفری یک کل بزرگ‌تری دارد و جمعیت بسیار بیشتری متأثر از مشکلات این هفت میلیون نفر هستند.

وحیدی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی گفت: در هر جامعه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد اما در جامعه برخوردار از یک فرهنگ غنی و آرمان‌های بلند حتی اندکی آسیب اجتماعی هم زیاد است.

وزیر کشور افزود: درست است که در بسیاری از کشورها میزان آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی بسیار بیشتر است اما ما باید به همین موارد هم توجه ویژه ای داشته باشیم که هر یک از این موارد باعث لطمه به روح و روان بخشی از جامعه خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ما ناشی از ورود فرهنگ بیگانه و مخرب غربی است، گفت: این نشان می‌دهد که چقدر تمدن غرب می‌تواند به روح و جسم انسان‌ها لطمه زده و آزار دهنده باشد.

وزیر کشور با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی ولنگار، آسیب‌های زیادی را درست کرده است مزاحمت‌های را می‌بینید که برای جامعه در کف خیابان بوده اگر چه ما با یک جنگ ترکیبی با حضور تیم‌های اغتشاشگر حرفه‌ای مواجه هستیم اما بخش قابل توجهی از این التهابات ناشی از فضای مجازی مخرب است.

وی با بیان اینکه بازی‌هایی در فضای مجازی شکل می‌گیرد که در نهایت فرد خودش را می‌کشد، گفت: ما در تحلیل پارادایم‌ها و ارائه راهکارها باید بازنگری کنیم زیرا اصل کنترل آسیب‌های اجتماعی و کاهش حداقلی آن است.

وحیدی افزود: مهم این است که در کنار هم بتوانیم به رویکردهای چندجانبه گام به گام دست یابیم. اگر از یک پارادایم به برنامه اجرایی منسجم دست پیدا نکنیم به اهداف خود نخواهیم رسید. باید مشخص کنیم که مقدار معینی از یک آسیب اجتماعی را کاهش دهیم و اگر نتوانستیم به هدف خود دست یابیم نسبت به تغییر سیاست اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که ما برای حل آسیب‌های اجتماعی نسخه بومی طراحی و اجرا کنیم گفت: توجه به ظرفیت‌های بومی به تنهایی می‌تواند بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه توجه به مشارکت‌های اجتماعی دقیقاً متضاد با فرهنگ فردگرایی غربی است؛ گفت: هرکس به در بهزیستی فعالیت می‌کنند می‌داند که اقداماتش برای افراد ناتوان است. ما هم حتماً باید شرایط فضاها را برای مددجویان مناسب سازی کنیم. معلولیت جسمی نباید هیچ دلیلی برای توقف در فکر و عمل مددجویان شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.