2

سفیر ایران به فارس خبر داد: افزایش ۷۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در ۷ ماه گذشته

  • کد خبر : 48448
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
سفیر ایران به فارس خبر داد: افزایش ۷۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در ۷ ماه گذشته
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در گفت‌وگو با فارس از افزایش ۷۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: صادرات کالا به عمان در این مدت، به ۶۶۴ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش تبریزمن، «علی نجفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح مناسبات ایران و عمان با بیان اینکه خوشبختانه روابط ایران و عمان در زمینه‌های مختلف روند رو به رشدی را طی می‌کند، گفت: هیأت‌های مختلفی بین دو کشور مبادله می‌شوند. در حال حاضر معاون وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان که معاون طرف عمانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو‌کشور است، به ایران سفر کرده است.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس بانک‌ مرکزی عمان به ایران نیز اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز به مسقط سفر کرد.

سفیر ایران در مسقط همچنین به افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری دو کشور پرداخت و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در ۷ ماهه ۱۴۰۱، به یک میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه قبل، ۷۰ درصد رشد داشته است.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین گفت که صادرات کالا به عمان در مدت مذکور، به  ۶۶۴ میلیون دلار رسیده است که نسبت به  مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

سفیر ایران در مسقط همچنین به رایزنی‌های مقامات دو کشور در سطوح عالی نیز اشاره کرد و این رایزنی‌ها و مناسبات دو‌کشور را حاصل رویکرد دوستانه و برادرانه ایران و عمان خواند و گفت: تأکید دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اولویت توسعه روابط با همسایگان، نقش مهمی در بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در مناسبات فیمابین دارد.

بنا به گزارش ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان اول آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی آخرین وضعیت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت عملیاتی کردن کامل تصمیمات و توافقات مقامات عالیه دو کشور در بخش‌های مختلف روابط تأکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.