3

سامانه گرمایشی ۹۵ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی استاندارد است

  • کد خبر : 49096
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
سامانه گرمایشی ۹۵ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی استاندارد است
مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه گرمایش ۹۵ درصد مدارس استان که زیرساخت گازی دارند، استاندارد است.

به گزارش تبریزمن، فرهاد فرهودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص استفاده از بخاری نفتی در مدارس استان اظهار کرد: در مناطقی که زیرساخت وجود دارد، بخاری گازی وجود ندارد و در پنج درصد مدارس باقی مانده بعد از تخصیص اعتبار بخاری گازی استاندارد جایگزین می شود.

وی پنج درصد مدارس بی بهره از سامانه گرمایش استاندارد را شامل مناطقی اعلام کرد که هنوز لوله کشی گاز ندارند و گفت: به محض اینکه زیرساخت گازی در آن مناطق تکمیل شود ما مدارس آن ها را به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز می کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بخاری گازی استفاده شده در مدارس را باکیفیت تر و متفاوت تر از بخاری گازی منازل توصیف کرد و افزود: بخاری های گازی مدارس از نوع هرمُتیک و مجهز به سامانه هوشمند و اتوماتیک با تنظیم ترموستات بر روی دمای محیطی است که بدنه این نوع بخاری ها داغ نبوده بلکه حرارت را از پایین به محیط انتقال می دهند.

فرهودی با اشاره به مدارس کانکسی و نوع سیستم گرمایشی آنها نیز گفت: تعداد مدارس کانکسی استان ۳۱۹ مدرسه است که سیستم گرمایشی آنها هیتر برقی استاندارد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد که به زودی همه آنها به مدارس ساختمانی استاندارد تبدیل می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اظهار کرد: حدود پنج هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی در استان وجود دارد که از نظر تعداد فضاهای آموزشی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.