2
امیر ایرانی خبر داد؛

بالگردهای هجومی و پهپادهای دریایی به زودی رونمایی می‌شود

  • کد خبر : 50192
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بالگردهای هجومی و پهپادهای دریایی به زودی رونمایی می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به زودی و برای اولین بار از بالگردهای هجومی دریایی و پهپادهای دریایی با شعاع پروازی بیش از دو هزار کیلومتر رونمایی می‌کنیم.

به گزارش تبریزمن، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، اظهار داشت: امروز در نیروی دریایی ارتش با استفاده از تجارب دفاع مقدس وارد عرصه خودکفایی شده و توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای گسترده‌ای برسیم.

وی ادامه داد: نیروی دریای در کنار مأموریت‌های اصلی خود توانسته امنیت دریایی را تأمین کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم نیروی دریایی دستاوردهای مختلفی به دست آمده که به زودی از آن‌ها رونمایی می‌کنیم. از آن جمله می‌توان به رونمایی از بالگردهای هجومی دریایی برای اولین بار و پهپادهای دریایی با شعاع پروازی بیش از دو هزار کیلومتر اشاره کرد.

امیر ایرانی با اشاره به رزمایش‌های پیش روی این نیرو، گفت: در روزهای آتی رزمایش مرکب در دریای عمان و اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی با توجه به توان علمی و تحقیقاتی که در حوزه ساخت انواع تسلیحات راهبردی در سطح، زیر سطح و اثر سطح دارد، امروز به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: به زودی بالگردهای هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در بخش اسکورت کشتی‌ها به ما کمک خواهند کرد و همچنین در بخش پهپاد، به زودی مجهز به پهپادهای روز خواهیم شد و سکوی شناوری نداجا با بهره‌گیری از سامانه‌های پهپادی حداقل تا شعاع ۲ هزار کیلومتری را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

وی افزود: ناودسته پهپادبر نداجا نیز این توانمندی را ایجاد کرده که در لحظه می‌تواند صدها پهپاد را در پهنه آب‌ها به پرواز دربیاورد و مأموریت‌های مختلفی را با آنها مدیریت کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: امروز شاهراه اقتصادی کشور در خلیج فارس در امنیت کامل است و در حوزه‌های مأموریتی ناوگروه‌های ما فعالیت مقتدرانه ای دارند.

امیر ایرانی تصریح کرد: تمام کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران تحت اسکورت ناوگروه‌های رزمی نداجا هستند و ناوگروه‌های رزمی ما در ۳ حوزه اقیانوسی فرماندهی اقیانوسی هند، فرماندهی اقیانوسی اطلس و فرماندهی اقیانوسی آرام در حال اجرای مأموریت هستند و ناوگروه‌های ما همواره در راستای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال انجام مأموریت شبانه روزی هستند.

ی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام برمی دارد و در هه حوزه‌های منطقه و بین الملل فعالیت داریم. در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده‌ها حرف داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مأموریت نیروی دریایی در تأمین امنیت تجارت دریایی گفت: شاهراه تجاری دریایی کشور را در امنیت حفظ کرده‌ایم. تمام کشتی‌های تجاری ما توسط نیروی دریایی اسکورت می‌شوند و شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس‌ها حضور دارند.

امیر ایرانی گفت: نیروی دریایی در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است. همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام مأموریت هستند. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش یابد. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی در اولویت ماست.

وی درباره مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی، گفت: ناوگروه ما برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا مأموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در همه اقیانوس‌ها را داریم.

امیر ایرانی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شناورهای بدون سرنشین در دریاها، اظهار کرد: این شناورهای بدون سرنشین ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته‌اند و ما پیش از این، شناورها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که این شناورها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد، باز هم آن را جمع می‌کنیم چون این شناورها امنیت دریانوردی را به خطر می‌اندازند و خطری برای کشتی‌های تجاری و نفت کش هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تأمین امنیت دریایی ایجاد شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورها که مایل باشند، برای تأمین امنیت منطقه حضور داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.