4
زنگنه؛

بودجه ۱۴۰۲ هفته آینده در مجلس/ برنامه هفتم تکراری تدوین شده است

  • کد خبر : 51404
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
بودجه ۱۴۰۲ هفته آینده در مجلس/ برنامه هفتم تکراری تدوین شده است
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پایان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیئت دولت، گفت: دولت می‌تواند هفته آینده تبصره‌ها را به مجلس ارسال کند تا مجلس بررسی بودجه را آغاز کند.

به گزارش تبریزمن، محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگاران، درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی، گفت: گویا تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیئت دولت به اتمام رسیده است. ما منتظریم و باید ببینیم این لایحه چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بررسی بودجه در دولت به پایان رسیده، دولت می‌تواند هفته آینده تبصره‌ها را به مجلس ارسال کند تا مجلس بررسی بودجه را آغاز کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس، باید احکام بودجه متناسب با برنامه باشد، ادامه داد: بر این اساس، نظر رئیس مجلس شورای اسلامی آن است که ابتدا برنامه هفتم توسعه و سپس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی با بیان اینکه یا باید برنامه ششم را تمدید کنیم یا اینکه برنامه جدید داشته باشیم، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم، دولت آن طور که باید و شاید روی تدوین برنامه هفتم توسعه کار نکرده است. البته برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، اما کار کارشناسی خوبی در تدوین آن انجام نشده و گویا همان مواد قبلی در آن آمده و کلی و بدون سنجهاست.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال ارائه بودجه سه دوازدهم به مجلس، تصریح: تصویب بودجه سه دوازدهم در فضای اقتصادی فعلی کشور نشانه خوبی نیست.

زنگنه تاکید کرد: نظر بنده این است که فعلاً لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارائه شود تا روال عادی کشور پیش برود و دولت در ابتدای سال آتی لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه بدهد تا بتوانیم تا در فرصت مناسب آن را بررسی کرده و به تصویب برسانیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.