7

مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برای معافیت مشمولین سربازی دارای ۳ فرزند

  • کد خبر : 59363
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برای معافیت مشمولین سربازی دارای ۳ فرزند
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون درباره معافیت مشمولین سربازی دارای 3 فرزند و بیشتر، از خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش تبریزمن، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در جلسه امروز (یکشنبه، ۲۲ مرداد) خود موضوع مربوط به معافیت سربازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند.

محمدرضا دشتی‌اردکانی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت:  در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه، مشمولین سربازی دارای ۳ فرزند و بیشتر از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس اظهار کرد: طبق این مصوبه، ستادکل نیروهای مسلح مکلف است در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب به نحوی برنامه‌ریزی کند تا وضعیت مشمولان غایب مشخص شود.

دشتی‌اردکانی خاطرنشان کرد: همچنین طبق این مصوبه، ستادکل نیروهای مسلح موظف است به منظور تحکیم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد و تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آنان، نسبت به تدوین ساز و کار بهینه‌سازی و استحکام‌بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی و اصلاح مقررات بی‌ربط، از جمله کاهش مدت خدمت وظیفه عمومی، کاهش نیاز به سرباز از طریق جایگزین سایر عضویت‌ها، کاهش نیاز به خدمت پیوسته سربازان و پاره‌وقت کردن خدمت سربازی برای بخشی از مشاغل سربازی، به همراه الزامات آن به تصویب فرمانده معظم کل قوا برسد.

همچنین براساس این مصوبه، مشمولین سربازی با سن ۳۵ سال و دارای ۲ فرزند نیز از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

براساس این گزارش، مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، لازم‌الاجرا نیست که طبق آیین‌نامه مجلس، مصوبات پس از بررسی و طرح در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان ارائه شده و در نهایت، با تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به دستگاه مربوطه، اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.