9

تشییع باشکوه پدر ۳ شهید دفاع مقدس در تبریز

  • کد خبر : 61521
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
تشییع باشکوه پدر ۳ شهید دفاع مقدس در تبریز
پیکر مرحوم حاج حسن آذرآبادی، پدر سه شهید دفاع مقدس، بر دستان مردم شهید پرور تبریز تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش تبریزمن، مراسم تشییع پیکر پدر سه شهید والامقام دوران دفاع مقدس «محمد، یعقوب و رضا آذرآبادی حق»، امروز از میدان شهدا به طرف میدان ساعت تبریز با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور  برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر پیکر  حاج حسن آذر آبادی‌حق نماز اقامه و سپس به وادی رحمت انتقال و  در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده شد.

مرحوم حاج حسن آذرآبادی دیروز به علت کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

یعقوب آذرآبادی‌حق که متولد پانزدهم اسفند ۱۳۳۸ تبریز بود، در پنجم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد اما اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه بعد از ۳۵ سال و در سال ۱۳۹۷، پیکر مطهرش شناسایی و پس از انتقال به تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برادرش، رضا هم که متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۴۱ تبریز بود، در همان عملیات و به فاصلۀ دو روز، یعنی هفتم اسفند ۱۳۶۲ شربت شهادت را نوشید اما تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

محمد، کوچک‌ترین برادر این شهدا که متولد دهم خرداد ۱۳۴۳ تبریز بود، اما حدود چهار ماه قبل از یعقوب و رضا، یعنی در دوم آبان ۱۳۶۲ در منطقۀ پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمده بود. مزار مطهر این شهید نیز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.