7
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد؛

زنده‌گیری یک قلاده خرس مهاجم در شهرستان هوراند

  • کد خبر : 62160
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
زنده‌گیری یک قلاده خرس مهاجم در شهرستان هوراند
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یک قلاده خرس مهاجم در باغ‌های اطراف شهرستان هوراند توسط ماموران این مجموعه زنده‌گیری شد.

به گزارش تبریزمن، داوود غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو گزارش واحد گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هوراند مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغ‌های اطراف هوراند، تیم دامپزشکی به همراه تیم‌های زیست محیطی شهرستان‌های هوراند و اهر در محل حاضر و نسبت به بیهوش‌سازی گونه اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه خرس مهاجم پس از بیهوشی به دامپزشکی هوراند انتقال یافت، عنوان کرد: حضور به موقع مأموران و تیم‌های محیط زیست و دامپزشکی باعث شد گونه مزبور زنده‌گیری شده و از تلف شدن آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: پس از معاینات بالینی و اقدامات اولیه دامپزشکی و تأیید سلامت گونه، خرس مهاجم در محلی بلامعارض و دور از سکونتگاه‌های انسانی در منطقه رهاسازی شد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه فرا رسیدن فصل سرما و حساس به ویژه برای گونه‌های دارای خواب زمستانی که نیازمند تغذیه بیشتر و انباشت چربی برای زمستان گذرانی می‌باشند، اظهار کرد: بر همین اساس امکان رویارویی با این گوشتخواران در سکونتگاه‌های انسانی بیشتر است.

وی از مردم استان که در زیستگاه این گونه‌ها تردد داشته و یا زندگی می‌کنند، درخواست کرد موارد ایمنی را رعایت و در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش مراتب را بدون هرگونه اقدام برای مهار یا هدایت گونه به نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست، گزارش کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.