2

هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

  • کد خبر : 64171
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

تبریزمن سرپرست تیم هاکی روی چمن امیدهای ایران کسب سهمیه جهانی و صعود به سطح A آسیایی را هدف اصلی این تیم عنوان کرد و گفت: در این راستا هفت مرحله اردوی آمادگی برگزار شد و برای رسیدن به هدفمان و کسب سهمیه جهانی و صعود به سطح A آسیا امیدواریم.

احسان شعبان پور که روز چهارشنبه برای تشریح روند اردوهای آماده سازی این تیم در خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی حضور یافته بود، اظهار کرد: هفتمین و آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی امید قبل از اعزام به مسابقات آسیایی سنگاپور (۲۳ خرداد تا چهارم تیر) در روزهای نهم تا پانزدهم خردادماه جاری در تبریز برگزار شد و روند آماده سازی هفت ماهه تیم به پایان رسید.

وی همچنین به برگزاری اردوی برون مرزی در عمان نیز اشاره کرد و گفت: با برپایی این اردوها، بازیکنان به سطح آمادگی مطلوبی رسیده اند و همدلی، همگرایی و وحدت مثال زدنی در تیم حاکم است که امیدوارم بازیکنان تیم با بکارگیری تمام تلاش خود، سربازان خوبی برای ورزش ایران در مسابقات آسیایی سنگاپور باشند.

وی با بیان اینکه در نخستین اردوی این تیم که در آذرماه سال قبل برگزار شد ۷۶ بازیکن از ۲۱ استان دعوت شده بودند، افزود: این تعداد در اردوی تبریز با ۲۵ نفر کاهش یافت و خط زدن بازیکنان از اردوهای بعدی کار بسیار سختی بود اما در نهایت ۱۸ نفر از سوی کادر فنی انتخاب و به بازی های سطح B آسیا در سنگاپور اعزام می شوند.

شعبان پور به تمرینات ۲ نوبته صبح و عصر تیم ملی امید در زمین اختصاصی هاکی چمنی در تبریز اشاره و اظهار کرد: کارهای بدنسازی و تکنیکی در این اردو مرور شد و آخرین توصیه های کادر فنی به بازیکنان گوشزد شد و با روحیه بالا و ارتباطی که بین بازیکنان و کادر تیم برقرار است به تحقق اهدافمان امید بسیاری داریم.

وی سطح آمادگی جسمانی و تکنیکی تیم را خوب توصیف کرد و گفت: اعضا تیم امید برای رفتن روی سکو که نخواهند گذاشت و نشان خواهند داد که هاکی چمنی بی دلیل به نام ایران ثبت نشده و خاستگاه این رشته در جهان است.

شعبان پور جدی ترین رقیب تیم ملی امید در این رقابت ها قزاقستان و چین اعلام کرد و گفت: انالیز و شناخت خوبی از این تیم ها داریم و تمام داشته هایمان را در این مسابقات رو خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تیم ملی امید در این مسابقات در گروه ب با تیم های عمان، چین تایپه، هنگ کنگ، قزاقستان هم گروه است افزود: مسابقات در ۲ گروه پنج تیمی برگزار می شود و تیم های اول و دوم به طور مستقیم و برنده تیم های سوم هر گروه به مسابقات جهانی راه می یابند ضمن اینکه پنج تیم برتر جواز حضور در مسابقات سطح A آسیار را نیز کسب خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی این رشته در رده امید ۲ سال دیگر برگزار می شود اما میزبان آن هنوز مشخص نشده است.

هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

سرپرست تیم ملی امید هاکی چمنی به شرایط برگزاری اردو در تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در این اردو و دیگر اردوهای آماده سازی، علاوه بر انتخاب بازیکنان تیم ملی، ظرفیت سنجی هایی نیز از میزان استعدادهای استان ها انجام می شود که نتیجه ان به استان ها بازخورد می شود.

شعبان پور به دیدار خود با جانشین سپاه عاشورا نیز اشاره و اظهار کرد: در این دیدار بر توسعه این رشته ورزشی و همچنین تشکیل هیات هاکی سپاه نیز تاکید شد.

وی همچنین از تلاش فدراسیون برای بردن این رشته ملی به مدارس خبر داد و گفت: افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته ورزشی، می طلبد که این رشته در مدارس و بین دانش اموزان نیز توسعه یابد.

وی از ریاست فدراسیون و روسای هیات های هاکی استان ها برای برگزاری اردوهای آماده سازی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این اردوها به رشد این رشته کمک بسیاری کرده و با ادامه این روند، شاهد روزهای درخشان برای هاکی چمنی در آینده خواهیم بود.

هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

سطح آمادگی بازیکنان تیم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است

دروازه بان تیم ملی امید هاکی چمنی به برگزاری هفت مرحله اردو برای این تیم اشاره کرد و گفت: کادر فنی مجرب تیم، در این اردوها از هر جهت روی بازیکنان کار کردند و در حال حاضر سطح آمادگی جسمی و فنی بازیکنان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

رامبد حاتمی نژاد که از استان ایلام به تیم ملی دعوت شده افزود: اردوهای تیم ملی بدون وقفه به طور مستمر برگزار و تمرینات لازم در این اردوها بارها و بارها مرور شده است و مانعی برای کسب نکردن سهمیه جهانی و صعود به سطح A آسیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بازی های سنگاپور ۲ هدف مهم پیش رو داریم، صعود به سطح A آسیا و کسب سهمیه جهانی، که هر ۲ دور از دسترس نیستند و تلاش می کنیم عنوان ششمی دور قبلی بازی های آسیایی را در سنگاپور بهبود بخشیم.

وی حضور کادر فنی کاربلد و مربیان بدنساز با دانش را یکی از فاکتور های برنده تیم ملی امید اعلام کرد و گفت: آقایان بهلولی و یوسف مند از بازیکنان سابق تیم ملی هستند و حضورشان در تیم ملی امید، کمک بسیاری به رشد این تیم می کند.

هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

برای رسیدن به هدف، هم قسم شده ایم

هافبک تبریزی تیم ملی نیز به آمادگی بالا و روحیه مضاعف بازیکنان تیم اشاره و اظهار کرد: چهار سال است که در تیم ملی عضو هستم و تا بحال شاهد چنین روحیه و آمادگی در بین بازیکنان نبوده ام.

عرفان رضایی پور ادامه داد: کارهای تاکتیکی خوبی در اردوهای آماده سازی تمرین کردیم که در اردوی تبریز، مرور شد و مطمئنم با این روحیه می توانیم در بازی های سنگاپور به روی سکو برویم و پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم.

وی از تلاش کادر فنی، مجموعه فدراسیون و هیات های استانی در برگزاری اردوهای داخلی و خارجی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که وی و سایر بازیکنان بتوانند با کسب مقام و رسیدن به هدف، این زحمات را جبران کنند.

هاکی بازان امید به دنبال کسب سهمیه جهانی

قدرتمند شروع می کنیم

دیگر عضو تبریز تیم ملی امید که در پست هافبک بازی می کند نیز به آمادگی بالای بازیکنان از نظر روحی و جسمی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به هدفمان، قدرتمند وارد مسابقات می شویم.

امیررضا حسن پور ادامه داد: نخستین حریف تیم ملی امید در بازی های سنگاپور، چین تایپه است که تلاش می کنیم قدرتمان را در این بازی برای حریفان رو کنیم.

وی با بیان اینکه سه سال از عضویتش در تیم ملی می گذرد گفت: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته ایم و با توجه به همدلی و وحدتی که بین بازیکنان و دیگر مجموعه های تیم وجود دارد رفتن روی سکو در سنگاپور و گرفتن سهمیه جهانی و صعود به سطح A آسیا دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، بازی های هاکی چمنی امیدهای آسیا ۲۳ خرداد تا چهارم تیر در سنگاپور برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=64171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.