2

بسکتبال سه نفره تبریز عنوان چهارمی لیگ برتر را کسب کرد

  • کد خبر : 66117
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۲۵
بسکتبال سه نفره تبریز عنوان چهارمی لیگ برتر را کسب کرد

تبریزمن رقابت های لیگ برتر بسکتبال سه نفره ایران با شناخت تیم های برتر پایان یافت و تیم خانه بسکتبال تبریز (توران) به عنوان نماینده آذربایجان شرقی عنوان چهارمی را از آن خود کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، این تیم با حمایت آکادمی توران و هیات بسکتبال شهرستان تبریز در لیگ برتر پاییزه ۱۴۰۱ حضور یافت و در پایان با اختلاف امتیازی اندک، عنوان چهارم را کسب کرد.

این رقابت ها در سه مرحله به میزبانی تهران و قزوین، برگزار شد و با قهرمانی تیم پیشگامان انرژی پایان یافت و تیم های ملوان بندر انزلی، وحدت آریا و خانه بسکتبال تبریز (توران) دوم تا چهارم شدند.

مرتضی درگاهی، مجید شوندی، موسی تقوی و امیر رضا جلیلی بازیکنان تیم خانه بسکتبال تبریز در این مسابقات را تشکیل می دادند که همگی از بازیکنان بومی بسکتبال این شهر هستند.

علیرضا محمدپور نامی به عنوان مربی و بابک دهقانپور به عنوان سرپرست این تیم را در این مسابقات همراهی کردند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، بسکتبال ۳ نفره یا ۳ به ۳، گونه‌ای از ورزش بسکتبال است که در ابتدا در زمین‌های آسفالت برخی مناطق شهری آمریکا انجام می‌شد؛ با محبوبیت این رشته در جهان و گسترش و افزایش تعداد بازیکنان آن، این رشته به عاملی برای رشد ورزش بسکتبال و بسکتبالیست‌ها تبدیل شد.

در این رشته ورزشی، هر تیم سه بازیکن و یک جایگزین دارد و با شروع بازی، هر تیم باید سه بازیکن در زمین داشته باشد.

بازی در یک نصف زمین به مساحت ۱۵ متر مربع و با یک سبد انجام می‌شود و توپ مورد استفاده بازی سایز ۶ به اندازه (۲۸٫۵ اینچ، ۷۲۰ میلی‌متر) دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=66117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.