1

تراکتور – فجر سپاسی، آخرین امیدهای نماینده شیراز برای بقا در لیگ برتر

  • کد خبر : 67050
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
تراکتور – فجر سپاسی، آخرین امیدهای نماینده شیراز برای بقا در لیگ برتر

تبریزمن بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در حالی به هفته های پایانی و حساس خود نزدیک تر می‌شود که قهرمانی استقلال در آن مسجل شده اما رقابت برای نایب قهرمانی بین سپاهان و پرسپولیس و بقا در لیگ برتر تیم‌های نفت مسجد سلیمان، فجر سپاسی و شهرخودرو همچنان ادامه دارد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی این رقابت ها فردا سه شنبه و به صورت همزمان در هشت ورزشگاه کشور برگزار می شود و برخلاف هفته های قبل که رقابت و حساسیت بیشتر در بالای جدول و برای قهرمانی بود این بار رقابت در انتهای جدول برای بقا در لیگ برتر به اوج خود رسیده و شاید نتایجی که این هفته در بازی های سه تیم نفت مسجد سلیمان، فجر سپاسی و شهرخودرو رقم می خورد چهره تیم های سقوط کننده را مشخص کند.

یکی از حساس ترین بازی های انتهای جدولی در ایستگاه بیست و نهم، بازی دو تیم تراکتور و فجر سپاسی شیراز است که در تبریز و بدون حضور تماشاگران برگزار می شود، تراکتوری که خیالش از سقوط راحت شده با استرس و فشار کمتری نسبت به نماینده شیراز پای در میدان خواهد گذاشت اما در طرف مقابل، فجری ها خوب می دانند که برای حفظ امیدهای خود برای بقا، باید دست پر از تبریز خارج شوند و برای ماندن در رقابت ها، باید منتظر نتایج دو تیم دیگر و همچنین بازی های هفته پایانی باشند.

شانس فجر و شهر خودرو برای بقا به مراتب کمتر از نفت مسجد سلیمان است چرا که نماینده مسجد سلیمان با ۲۰ امتیاز و اختلاف سه و چهار امتیازی نسبت به نمایندگان شیراز و مشهد شانس بیشتری از این حیث دارد اما فوتبال است و توپ گرد و هیچ چیزی در این رشته ورزشی قابل پیش بینی نیست.

فجر سپاسی در مصاف با تراکتور اگر بازنده از زمین خارج شود و نفت مسجد سلیمان یک امتیاز از مصاف با صنعت نفت آبادان بگیرد کار برای شیرازی ها تمام می شود از این رو دو بازی باقیمانده و به ویژه مصاف با تراکتور برای فجری ها بسیار حساس و حیاتی است و دوست ندارند برای سومین بار سقوط به لیگ آزادگان را تجربه کنند.

البته نماینده شیراز در هفته پایانی دیداری حساس و حیاتی با پرسپولیس دارد که بر خلاف تراکتور که باخت و برد در بازی های باقیمانده برایش حیاتی نیست، برای نایب قهرمانی می جنگد و دوست ندارد میدان را برای سپاهان خالی کند.

فجر سپاسی با احتساب فصل جاری، ۱۳ دوره در رقابت های سطح اول فوتبال ایران حضور داشته و بهترین عنوانی که در این دوره ها کسب کرده عنوان چهارمی بوده است این تیم یکبار در پایان فصل نهم و یک بار دیگر در پایان فصل دوازدهم به لیگ دسته یک سقوط کرد و این بار در پایان دور بیست و یکم در آستانه تجربه سقوط برای سومین بار است در مقابل تیم تراکتور در ۱۴ دوره حضور سه عنوان نایب قهرمانی داشته و یک بار در پایان فصل نخست به لیگ دسته پایین سقوط کرد و پس از هفت سال دوری دوباره به این لیگ بازگشت.

تراکتور و فجر در ادوار مختلف لیگ برتر ۱۱ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که سهم تراکتور ۲ برد و فجر یک برد بوده و هشت بازی نیز به تساوی انجامیده است و فردا شب دو تیم برای دوازدهمین مقابل هم می ایستند که اگر برنده بازی نماینده تبریز باشد کار نماینده شیراز در لیگ برتر تا حدودی پایان می یابد اما اگر شیرازی ها برنده شوند امید برای بقا به دیدار هفته پایانی کشیده می شود.

بهترین برد تراکتور مقابل فجر در فصل دوازدهم با نتیجه سه بر یک در تبریز رقم خورد و تنها برد فجر نیز یک بر صفر به سود این تیم در شیراز در همین فصل از رقابت ها مربوط است.

یکی  از سه تیم نفت مسجد سلیمان، فجر سپاسی و شهرخودرو در لیگ می ماند و دو تیم جایشان را به تیم های صعود کننده از لیگ یک می دهند هر سه تیم بر روی کاغذ این شانس را دارند که با برتری مقابل حریفان، احتمال ماندن در لیگ برتر را بالا ببرند.

احتمالات در بازی های این سه تیم در دو هفته پایانی بسیار است اما آنچه که مشخص است سقوط و بقای این تیم با توجه به جایگاه و امتیازشان، در دست خود این تیم هاست و رقابت رو در رو و ۶ امتیازی ندارند اما هر دو بازی باقیمانده حکم فینال را برای تیم ها دارد و حساسیت و حیاتی بودن این بازی ها برای تیمی بیشتر و برای تیم دیگر خیلی بیشتر است.

طبق برنامه بازی ها، نفت مسجد سلیمان در دو هفته پایانی مقابل صنعت نفت و استقلال و شهرخودرو مقابل پرسپولیس و فولاد قرار می گیرند و این احتمال نیز است که چهره تیم سقوط کننده در پایان دیدارهای هفته بیست و نهم مشخص شود.

امر قضاوت دیدار تیم های تراکتور و فجر سپاسی شیراز که ساعت ۲۰ سه شنبه سوم خرداد برگزار می شود را حمید حاج ملک برعهده خواهد داشت و علیرضا ایلدروم و عسگر محمدی کمک های وی در این بازی خواهند بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=67050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.