1

مسابقات سه رشته ورزشی آستان قدس رضوی در تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 65762
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۲۴
مسابقات سه رشته ورزشی آستان قدس رضوی در تبریز برگزار می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیر جشنواره فرهنگی ورزشی آستان قدس رضوی استان آذربایجان شرقی گفت:مسابقات سه رشته ورزشی آستان قدس رضوی در قالب نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدجواد مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات مختص نوجوانان پسر متولد بالای یازدهم بهمن ۱۳۸۶ بوده و در سه رشته فوتسال، والیبال و ورزش های زورخانه ای و پهلوانی پس از پایان امتحانات خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تیم داری نیستیم، افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره قهرمان پروری نبوده بلکه شبکه سازی ورزشی با هویت رضوی به خصوص پهلوان پروری و کمک به ورزشکاران است.

وی افزود: نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی آستان قدس در آذربایجان شرقی مرحله استانی و شهرستانی بوده و نفرات برتر آن به مسابقات کشوری که در مشهد برگزار خواهد شد راه می یابند.

وی خاطر نشان کرد: در حین برگزاری مسابقات گروه های استعدادیابی فعالیت خواهند داشت تا استعدادهای ناب را شناسایی و به ورزش حرفه ای معرفی کنند.

مرتضوی یادآور شد: کانون ورزش آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است پیش از این فعالیت‌های آستان قدس رضوی در شهر مشهد فعالیت داشت ولی در دوره تولیت آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی قرار شد که کانون‌های آستان قدس در استان‌ها با همان اهداف مشهد تاسیس و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: به ورزش های غیرتوپی بیشتر معتقدم چون که بیشتر مدال های تیم های ملی در مسابقات بین المللی را ورزش های غیرتوپی کسب می کنند.

مرتضوی همچنین گفت: فعالیت های کانون در حیطه خادم یاران رضوی نیز با برگزاری کوهپیمایی و پیاده روی همراه بوده البته آستان قدس رضوی به ورزش هایی مثل شنا، اسب سواری، تیراندازی و مسابقات بومی و محلی اولویت بیشتری قایل است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=65762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.