1

حاضر نیستم ایران در چشم خارجی‌ها ضعیف دیده شود/می‌گویند ۶۰ – ۷۰ میلیون تومان به حسابم واریز می‌شود

  • کد خبر : 76442
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
حاضر نیستم ایران در چشم خارجی‌ها ضعیف دیده شود/می‌گویند ۶۰ – ۷۰ میلیون تومان به حسابم واریز می‌شود
به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگذاری ایسنا، دکتر پزشکیان: در اولین فرصت با مسئولان مصری گفت‌وگو می‌کنیم

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش صداوسیما مبنی بر اینکه بالا بودن نرخ تورم معلول افزایش نقدینگی و کسری بودجه است، برنامه شما برای حل این مشکل در بودجه ۱۴۰۴ چیست؟ همچنین اولویت اصلی دولت چهاردهم چیست؟ گفت: نرم‌افزاری جلوی دزدی، رشوه، رانت و قاچاق را می‌گیریم. این مسئله اولویت دولت چهاردهم است. اگر با مردم صادق باشیم دیگر دزدی نمی‌کنیم و خلاف‌های دیگر مرتکب نمی‌شویم و بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و تورم و سرمایه‌گذاری به این راحتی‌ها نیست. در نهاد ریاست جمهوری ۴۰۰۰ نیروی انسانی داریم. آنها را چه کار کنیم. آنان هم تقصیری ندارند چون دولت‌ها استخدام کرده‌اند. به دلیل ناآگاهی و فقدان علم مدیریت هر کسی مسوول شد، برای خودش در دستگاه ها لشکر آورده است.

پزشکیان ادامه داد: با مشخص شدن اهداف دولت طبق برنامه هفتم توسعه، مسوولان اجرا را مشخص می‌کنیم بعد چگونه اجرا کردن و چگونه پاسخ دادن را تعیین می‌کنیم. پرداخت بر اساس عملکرد را جایگزین خواهیم کرد. پرداخت‌ها باید بر اساس اثرگذاری و کار مفید باشد. در دولت اعلام کرده‌ام هیات مدیره‌های شرکت های دولتی باید ضرر کار در این شرکت‌ها را گردن بگیرند، روند گذشته را اصلاح می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک که پرسید «چقدر حقوق می‌گیرید، متوسط حقوق دریافتی وزرا چقدر است و هزینه‌های ستاد انتخاباتی‌تان چقدر بود؟ چه چیزی موجب حیرت شما بعد از استقرار در نهاد ریاست جمهوری شد؟» پاسخ داد: من اصلا پول نداشتم، عده‌ای آمدند و به ما ارز و پول دادند اما به تیمم گفتم پول‌ها را برگردانند تا فردا مطالبه‌گر شوند. خودمم خدا وکیلی نمی‌دانم که چه شد که این طوری شد.

حاضر نیستم ایران در چشم خارجی‌ها ضعیف دیده شود

وی ادامه داد: به من گفته بودند که چرا می‌گویی مردم بیایند پای صندوق؟ جواب دادم چون خارجی‌ها و دشمنان تلاش می‌کنند مردم پای صندوق‌ها نروند. من حاضر نیستم ایران در چشم خارجی‌ها ضعیف دیده شود. بنده هم گفتم اگر مردم بیایند سر صندوق‌ها به من رای می‌دهند و به آنان رای نمی‌دهند و همانطور هم شد. ۴۰ درصد دور اول به ۵۰ درصد دور دوم افزایش یافت، اتفاق بزرگی بود. مردم گول نخوردند و آنهایی هم که نیامدند دلشوره داشتند که حق هم داشتند.

می‌گویند ۶۰ – ۷۰ میلیون تومان به حسابم واریز می‌شود

پزشکیان گفت: خدا وکیلی نمی‌دانم که چقدر می‌گیرم اما می‌گویند ۶۰ – ۷۰ میلیون تومان به حسابت واریز می‌کنیم. من به پول‌هایی که به حسابم واریز می‌کنند نیازی ندارم. از من گذشته به این پول‌ها و زمین‌ها نیازی داشته باشم. تمام تلاشم سر بلندی ایران، ایجاد وحدت و انسجام و راحتی مردم و دفع توطئه‌های دشمنان است.

در اولین فرصت با مسئولان مصری گفت‌وگو می‌کنیم

پزشکیان در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار العالم مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه جمهوری عربی مصر و ایران روابط برادرانه و تاریخی دارند، سیاست شما در تقویت روابط دو کشور چیست و سفارتخانه دو کشور چه زمانی افتتاح می شود و در خصوص جدول زمان بندی مذاکرات هسته ای با کشورهای طرف، بیان کرد: کشور برادر، دوست و مسلمان مصر از خدا می خواهیم با هم رابطه داشته و در اولین فرصت ممکن با مسئولان آنان ارتباط داشته و گفت وگو می کنیم. ما مسلمانان با هم برادر هستیم. شیطان بین ما دعوا انداخته است باید با مهربانی و احسان با هم صحبت کنیم. ارتباط با مصر را تا جای ممکن استقبال می کنیم. در خصوص بحث هسته ای دست طرفی است که می خواهد صلح کند یا نه. ما پایبند چهارچوب هستیم اما آنها پایبند چهارچوبی که خودشان نوشتند نیستند. ما عمل کردیم اما آنها پاره کردند. ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما حاضر نیستیم به ما زور بگویند. اسرائیل را تا دندان مسلح کرده و جلوی ما بگذارند و هر وقت خواستیم حرف بزنیم مثل لولو خور خوره بگویند می زنیم شما را؛ ما این را نمی پذیریم.

به چارچوب برجام پایبند بودیم و باز هم به دنبال حفظ تعهدات هستیم

پزشکیان در ادامه این نشست، در پاسخ به سوال خبرنگار AP مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی دائما نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد ایران ابراز نگرانی می‌کند، آیا در دولت شما تولید این اورانیوم با این غنا تا چه حدی پیش خواهد رفت، بیان کرد: بارها گفتیم ما نمی خواهیم این کار را کنیم. ما نیاز تکنیکی و علمی خود را دنبال می کنیم و به دنبال سلاح هسته ای نیستیم. به چارچوب برجام پایبند بودیم و باز هم به دنبال حفظ تعهدات هستیم. آنها پاره کردند، ما در چهارچوب سازمان انرژی اتمی کار خود را پیش می بریم. آن ها به تعهدی که نوشتند پایبند باشند ما هم به تعهدات خود پایبند می شویم.

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره تماس با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پزشکیان برای توقف نسل‌کشی فلسطینان در کرانه باختری و نواره غزه و نتایج آن، گفت: ما هم با برادران مسلمان‌مان جلسه گذاشتیم و تلفنی صحبت کردیم و با وزرای خارجه و نخست‌وزیران و دیگران صحبت کردیم؛ آنان وعده دادند تا این هفته مساله را حل کنند و این هفته هم تبدیل شد به آن هفته و در حال وقت تلف کردن هستند. وحدت و انسجام مسلمانان به حدی نیست که به اسرائیل اولتیماتوم بدهیم که حق ندارد مردم را بکشد. رسانه‌هایشان نیز اذهان را مشغول کردند، اما در حال زمان دادن به طرف اسرائیلی است که تا جایی که دلش می‌خواهد مردم را بکشد. جنگ زور، نسل‌کش‌ها، آدم‌های قلدر، جنگ با انسان‌هایی است که دم از ملیت، حقوق زن و مردم و انسانیت می‌زنند اما خودشان همه چیز را نابود می‌کنند و یک نفر هم نیست بپرسد نامرد چرا اینطور می‌کنید.

پزشکیان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ZDF  مبنی بر اینکه در خصوص گشت ارشاد در کمپین انتخاباتی خود فرموده بودید تغییراتی خواهید داد آیا گشت ارشاد جمع آوری خواهد شد و به مطالبات زنان چه پاسخی خواهید داد، بیان کرد: ما داریم تلاش می کنیم و وزارت کشور نیز آئین نامه هایی را تنظیم می کند. از یک طرف این ها ما را تحت فشار می گذارند و از یک طرف نباید اجازه دهیم این اتفاقات بیافتد.در بحث زنان آنچه در توان ما است سعی می کنیم  انجام دهیم. در دولت تلاش می کنیم از زنان در جایگاه های مختلف استفاده کنیم. در دولت چهار نفر از بانوان هستند. در هیچ دولتی فکر کنم چهارتا نبوده است. توصیه کردیم در معاونت ها از زنان استفاده کنند و به همین شکل این روند ادامه می یابد. هر کاری از دستمان بر می آید برای استفاده از حضور زنان و بانوان انجام خواهیم داد. باید اجازه داد آرام آرام کار پیش برود. باید بین دو طرف تعادل برقرار کرد. هر دو طرف باید مقداری کوتاه آمده و بتوانیم در کنار هم قرار بگیریم.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم را پوشش می دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=76442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.