0

تعریف نقشه راه برای تربیت نیروی «امنیت سایبری» در کشور

  • کد خبر : 77170
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
تعریف نقشه راه برای تربیت نیروی «امنیت سایبری» در کشور

دبیر ستاد فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات گفت: کارهای مطالعاتی انجام شده که بتوانیم بر مبنای آن، یک نقشه راه متناسبی را برای توسعه منابع انسانی کشور در حوزه «امنیت سایبری» تعریف کنیم.

سید محمد کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که یکی از محورهای مورد اولویت ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی امنیت سایبری است؛ در این حوزه آیا پروژه‌هایی تعریف شده یا اقدام شاخصی را دنبال می‌کنید، اظهار کرد: می‌دانید که لازمه هر ارتباطی تأمین امنیت آن است. در این حوزه پروژه‌هایی را در حمایت از هسته‌های نوپا در فراخوان «نوآفرین» تعریف کرده و با مراکز مرتبط با این حوزه مذاکراتی داشتیم و از آنها دعوت کردیم که برای فعال شدن این حوزه در زیست بوم تلاش کنند.

دبیر ستاد فناوری‌های اتصال پذیری و اطلاعات معاونت علمی افزود: همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این حوزه حمایت‌هایی را انجام دادیم چرا که یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه امنیت سایبری تأمین نیروی انسانی و تربیت نیروی انسانی متخصص است که در این حوزه برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم.

کرباسی ضمن اعلام اینکه کارهای مطالعاتی انجام شده که بتوانیم بر مبنای آن یک نقشه راه متناسبی را برای توسعه منابع انسانی کشور در حوزه «امنیت سایبری» تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال این موضوع، نیازمند تعریف فهرست عناوینِ دروس آموزشی خاص و تعریف یک مسیر رشد و ارتقا برای تربیت افراد در نقش‌های مختلف در حوزه امنیت سایبری هستیم از سوی دیگر کارهای مطالعاتی انجام شده که بتوانیم بر مبنای آن، یک نقشه راه متناسبی را برای توسعه منابع انسانی کشور در حوزه «امنیت سایبری» تعریف کنیم و به دنبال این موضوع، نیازمند تعریف فهرست عناوینِ دروس آموزشی خاص و تعریف یک مسیر رشد و ارتقا برای تربیت افراد در نقش‌های مختلف در حوزه امنیت سایبری هستیم.

وی افزود: در امینت سایبری شاید بیش از ۵۰ نقش مختلف برای افراد تعریف می‌شود که هر کسی در هر سازمانی بسته به نیازمندی‌های آن سازمان، چه نقش‌هایی دارد و به ازای هر نقشی مهارت و دوره‌های تخصصی نیاز خواهد بود. این موضوع یکی از حوزه‌هایی بوده که بر روی آن کار می‌کنیم.

دبیر ستاد فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی یکی از دیگر بحث‌های مهم در امنیت سایبری را «امنیت شبکه» و «امنیت صنعتی»، عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که شرکت‌ها در حوزه هوشمندسازی دارند، بحث رفع دغدغه‌های امنیتی است. چرا که وقتی یک شرکتی در صنعتی می‌خواهد هوشمندسازی انجام دهد، خیلی مواقع از طرف مراکز امنیتی آن صنعت با بن بست مواجه می‌شود و به او می‌گویند اطلاعات صنعت را روی شبکه اینترنت قرار نمی‌دهیم و خب طبیعی هم است. این موضوع راه حل های امنیتی خاص خود را دارد که برای این مقوله، به راه حل‌هایی از جنس رگولاتوری و حاکمیتی نیاز داریم که خوشبختانه در همین راستا با همکاری نهادهای مرتبط با ارتباطات تصمیمات خوبی گرفته شده که این مساله به زودی حل شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=77170
  • ارسال توسط :
  • 14 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تعریف نقشه راه برای تربیت نیروی «امنیت سایبری» در کشور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.