0

توصیه های وزیر ارتباطات به دانش آموزان در فراگیری ابزارهای نوین

  • کد خبر : 77201
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
توصیه های وزیر ارتباطات به دانش آموزان در فراگیری ابزارهای نوین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دانش آموزان توصیه کرد تا نسبت به «کار جمعی و هم افزایی»، «مبانی اعتقادی»، «مهارت های زندگی» و «فراگیری ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی» اهتمام داشته باشند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سید ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشن آغاز سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس به دانش آموزان توصیه کرد تا نسبت به «کار جمعی و هم افزایی»، «مبانی اعتقادی»، «مهارت های زندگی» و «فراگیری ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی» اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند.

هاشمی امروز (یکشنبه) در دبیرستان دخترانه فرزانگان در شهر تهران حضور یافت و ضمن نواختن زنگ آغاز سال جدید تحصیلی برای همه دانش آموزان سراسر کشور آرزوی موفقیت کرد.

وزیر ارتباطات یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس یکی از جلوه‌های باشکوهی است که تجربه کرده ایم و امروز همان مسیر و نگاه ادامه دارد.

نقش انکار ناپذیر ابزارهای نوین در تعمیق آموزش

وی، نقش ابزارهای نوین در تعمیق آموزش را انکار ناپذیر خواند و با یادآوری پدیده همه گیر «شخصی سازی آموزش» اظهار داشت: امروز ضروری است افراد متناسب با نوع توانایی شأن، آموزش‌های متفاوتی دریافت کنند و ابزارهای نوین و به طور مشخص هوش مصنوعی می‌تواند در این مسیر مؤثر باشد.

هاشمی به بیش از ۲۰ سال تجربه خود در حوزه آموزش و پژوهش در زمینه هوش مصنوعی به دانش آموزان خاطرنشان کرد: برای ادامه تحصیل فارغ از هر رشته تحصیلی، استفاده از هوش مصنوعی که ارتباط ناگسستنی با ریاضی و آمار دارد، ضرورت دارد. از این رو، باید به این دروس توجه ویژه ای داشته باشید.

وزیر ارتباطات این هشدار را هم داد که با فراگیر شدن هوش مصنوعی خیلی از شغل‌ها با خطر انقراض شده است و برخی شغل‌ها امکان دارد در سال‌های آینده وجود خارجی نداشته باشند.

وی با ضروری دانستن توسعه «آموزش های غیرحضوری» به کارکرد «مدل های خلاق» هوش مصنوعی برای پاسخ‌های متفاوت به سوالات متنوع این عرصه تاکید کرد.

هاشمی با ارائه پیشنهاد به دانش آموزان برای «فعالیت چند بعدی در محیط آموزشی و کار جمعی» تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای کار در جامعه و محیط آموزشی، توجه به موضوع مهم مسوولیت‌های اجتماعی است.

وزیر ارتباطات به اظهارات دکتر پزشکیان رئیس جمهوری درباره استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و ایجاد وفاق در جامعه اشاره کرد، خاطرنشان کرد که وفاق و همکاری و همگرائی افراد با نگاه‌ها و نگرش‌های مختلف برای کار در کنار هم و کار جمعی پیچیدگی‌های خاصی دارد و باید برای تحقق این هدف مهم تلاش و تمرین کنیم.

وی به تجربه برخی چهره‌های موفق در حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اشاره کرد و گفت که برای موفقیت در مأموریت‌ها و تحقق اهداف، باید افراد توانمند و خلاق در کنار هم قرار گیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=77201
  • ارسال توسط :
  • 14 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توصیه های وزیر ارتباطات به دانش آموزان در فراگیری ابزارهای نوین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.