0

قانون کالیفرنیا مانع اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی می‌شود

  • کد خبر : 77176
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
قانون کالیفرنیا مانع اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی می‌شود

طبق قانون جدیدی که فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا امضا کرده است، فراهم کردن محتوای اعتیادآور برای کودکان بدون رضایت والدین شان از سال ۲۰۲۷ میلادی ممنوع می شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پیش از کالیفرنیا، ایالت نیویورک نیز قانونی را تصویب کرد که به والدین اجازه می دهد دسترسی نوجوانان به پست هایی که الگوریتم شبکه اجتماعی توصیه می کند را مسدود کنند.

همچنین ایالت یوتا آمریکا در سال های اخیر قوانینی با هدف محدودسازی دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی را تصویب کرد اما آنها در دادگاه با چالش هایی روبرو شدند.

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا در بیانیه ای نوشت: والدین می دانند اعتیاد به شبکه های ا جتماعی چه آسیبی به کودکانشان می رساند؛ آنها را از ارتباطات انسانی دور می کند، اضطراب و استرس همراه دارد و ساعت های طولانی صرف وقت گذرانی در این پلتفرم ها می شود. کالیفرنیا با کمک لایحه جدید از کودکان و نوجوانان در مقابل ویژگی هایی محافظت می کند که به طور خاص برای ایجاد این عادت های مخرب طراحی شده اند.

طبق این قانون، پلتفرم ها نباید بدون اجازه والدین بین ۱۲ شب تا ۶ صبح و همچنین بین ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر روزهای هفته در بازه می تا سپتامبر که کودکان معمولا در مدرسه هستند، نوتیفیکیشنی برای کودکان ارسال کنند.

براساس قانون مذکور محتوا زمانی اعتیاد آور به حساب می آید که محتوایی که چند کاربر تولید کرده یا به اشتراک گذاشته اند به طور همزمان یا متوالی براساس اطلاعات کاربران برای آنها توصیه، گزینش یا اولویت داده شود.

قانون جدید در حالی در کالیفرنیا وضع شده که این ایالت مامن بزرگترین شرکت های فناوری جهان است. در سال های اخیر قوانین پیشنهادی مشابه به تصویب نرسیدند اما فرماندار کالیفرنیا برای نخستین بار در آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی قانونی را امضا کرد که به پلتفرم های آنلاین اجازه نمی دهد اطلاعات خصوصی کاربران را به شیوه ای که به سلامت کودکان آزار برساند، جمع آوری کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=77176
  • ارسال توسط :
  • 14 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قانون کالیفرنیا مانع اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.