3

خیز تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین مدال پارالمپیک + فیلم

  • کد خبر : 64312
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خیز تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین مدال پارالمپیک + فیلم

تبریز- ایرنا- تیم ملی والیبال نشسته ایران به منظور حفظ آمادگی و حضوری قدرتمند در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس و همچنین دفاع از عنوان قهرمانی، چهارمین مرحله از اردوی آمادگی خود را با حضور ۱۶ ورزشگار در تبریز برگزار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته به عنوان پرافتخارترین تیم ملی برای آنکه بتواند هشتمین مدال طلای خود در بازی های پارالمپیک را کسب کند برگزاری ۱۰ مرحله اردوی آمادگی در شهرهای مختلف را برنامه ریزی کرده که اردوی تبریز چهارمین مرحله آن بود و به مدت ۱۰ روز در سالن ورزشی صدرای این شهر برپا شد.

سرمربی تیم والیبال نشسته که در ۶ دوره بازی های پارالمپیک هدایت این تیم را بر عهده داشته و چهار عنوان قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی با این تیم برای کشورمان به ارمغان آورده است در اثنای برگزاری این اردو در تبریز مهمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی شد و به روند برپایی اردوهای آماده سازی و میزان آمادگی بازیکنان تیم پرداخت.

خیز تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین مدال پارالمپیک + فیلم

دوم شدن برای تیم والیبال نشسته یعنی شکست

هادی رضایی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، به میزان بالای رضایت کادر فنی و بازیکنان از چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی در تبریز اشاره کرد و گفت: حضور استاندار در تمرین بچه ها و توجه ویژه امام جمعه مردمی تبریز به این تیم، موجب دلگرمی بازیکنان شد بازیکنان جانباز و توان یاب انتظار زیادی ندارند و همین که می بینند مسئولان کنار آنها هستند، انگیزه آنها را مضاعف می کند.

وی با بیان اینکه ورزش جانبازان و توان یابان، مولود بعد از انقلاب است، افزود: امروز بیش از ۱۸۰ کشور در بازی های پارالمپیک حضور می یابند و این نشان دهنده اهمیت این بازی ها در بین کشورهاست و در ایران نیز نگاه ترحمی به ورزش جانبازان و توان یابان که در ابتدا وجود داشت امروز جای خود را با انتظار قهرمانی عوض کرد و همه افراد جامعه انتظار قهرمانی و مدال آوری دارند و انتظارات به ویژه از تیم ملی والیبال نشسته تا حدی بالا رفته که دوم شدن این تیم در بازی ها را با شکست برابر می دانند.

رضایی ادامه داد: کسب سهمیه در دیگر رشته ها، موجب شادی جامعه می شود اما در والیبال نشسته، تنها قهرمانی موجب رضایت و شادی مردم می شود و این وظیفه کادر فنی و بازیکنان را سنگین و حساس تر کرده است.

وی به برپایی اردوهای آماده سازی تا پیش از برگزاری بازی های پارالمپیک، اشاره کرد و گفت: ۱۰ مرحله اردو برای تیم ملی برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از بازی های آسیایی هانگژو آغاز شد و تاکنون چهار مرحله آن سپری شده و مراحل پنجم تا دهم نیز با تصمیم کادر فنی، تا قبل از آغاز بازی های پارالمپیک در شهریور ماه، به ترتیب برپا خواهند شد.

والیبال نشسته ثابت کرد که ایرانی ها کار تیمی هم بلد هستند

سرمربی تیم والیبال نشسته با بیان اینکه هیچ تیمی در دنیا در شرایط تیم ملی بزرگسالان نبوده و به اندازه این تیم قهرمانی جهان و پارالمپیک ندارد، گفت: تیم ملی والیبال نشسته ثابت کرد که ایرانی ها کار تیمی هم بلدند و این تیم در سال ۱۳۶۴ که من و علی کشفیا (سرپرست فعلی تیم ملی) به عنوان بازیکن در آن تیم حضور داشتیم، با نخستین بار قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ و غلبه بر هلند، موجب تعجب همگان شد.

رضایی به تاریخچه والیبال نشسته در ایران اشاره کرد و افزود: تبریز شروع کننده والیبال نشسته در ایران بود بعدها در تهران، مشهد و اصفهان نیز این رشته پا گرفت، این رشته امروز در همه جای ایران گسترش یافته و اگر ترکیب تیم ملی و محل تولد بازیکنان را مرور کنیم این امر مشهود است.

تبریز شروع کننده والیبال نشسته در ایران است بعدها در تهران، مشهد و اصفهان نیز این رشته پا گرفت.

۱۶ بازیکن از یازده استان در اردوی تیم ملی حضور دارند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به حضور ۱۶ بازیکن از یازده استان اشاره کرد و گفت: صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی (تهران)، مهدی بابادی(خراسان رضوی)، مجید لشگری، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد (مازندران)، حسین گلستانی، سید محمدحسینی جد (قم)، محمد نعمتی، جمال نظری، قاسم اسلامی (گلستان)، مسعود امامی (کرمانشاه)، میثم علی‌پور (گیلان)، میثم حاج‌بابایی (آذربایجان‌شرقی)، عیسی زیراهی (مرکزی)، داوود علیپوریان (قزوین) ملی پوشانی هستند که در این اردو حضور دارند که در ادامه چهار بازیکن خط می خورند و ۱۲ نفر راهی پارالمپیک می شوند.

رضایی افزود: حضور میثم حاج بابایی ۲۳ ساله از شهرستان شبستر آذربایجان شرقی در این اردو، توسعه و بسط این رشته در شهرهای کوچک و محبوبیت این رشته در بین بچه های جانباز و توان یاب را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تا پایان خردادماه باید اسامی نهایی را به کمیته بازی های پارالمپیک اعلام کنیم و تا این تاریخ، سعی می کنیم سطح آمادگی بازیکنان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

سطح آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ۶۰ تا ۶۵ درصد است

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته سطح آمادگی جسمانی بازیکنان تیم را اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: تلاش کادر فنی بر این است تا در هر دوره اردو، پنج درصد به این سطح آمادگی اضافه کنیم و تا قبل از آغاز بازی های پارالمپیک این میزان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

رضایی اضافه کرد: میزان آمادگی بازیکنان از نظر تکنیکی نیز بالای ۹۰ درصد است و از نظر تاکتیکی نیز به توجه به عناوینی که در جهان کسب کرده ایم به دنبال اجرای تاکتیک های نوین هستیم در غیر اینصورت، مقابل رقیبان اصلی کم می آوریم.

تاکتیکی را در بازی های پارالمپیک به نمایش خواهیم گذاشت که همه رقیبانمان انگشت به دهان خواهند ماند.

وی ادامه داد: برای دفاع از عناوین مان، تاکتیکی را در بازی های پارالمپیک به نمایش خواهیم گذاشت که همه رقیبانمان انگشت به دهان خواهند ماند و دستمان از این نظر با توجه به تعدد بازیکنان در پست های مختلف، بازتر است و مشکلی نخواهیم داشت.

خیز تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین مدال پارالمپیک + فیلم

مهرزاد و صالحی در حال سپری کردن دوره مصدومیتشان هستند

رضایی با بیان اینکه بازیکنان تیم به طور دوره ای و برای انجام سنجش دقیق بدنی، به اکادمی ملی پارالمپیک اعزام می شوند، گفت: مرتضی مهرزاد و رمضان صالحی که دچار مصدومیت شده بودند در حال سپری کردن دوره مصدومیت و درمان هستند.

وی افزود: مهرزاد به ترکیب تیم در اردوی تبریز اضافه شد اما به منظور اطمینان بیشتر، دوباره برای سنجش به آکادمی پارالمپیک اعزام خواهد شد و صالحی نیز همین مراحل را طی خواهد کرد.

وی بیان کرد: دهمین حضور ما در بازی های پارالمپیک است و دوست داریم با ترکیبی آماده و قوی، هشتمین طلا را به مدد امام هشتم کسب و دل مردم ایران را شاد و انتظارات آنها از تیم ملی والیبال نشسته را فراهم کنیم.

بازی تدارکاتی را ترجیحا در ایران برگزار می کنیم

رضایی با بیان اینکه انجام بازی تدارکاتی برای کسب آمادگی و هماهنگی بیشتر لازم است، گفت: درخواست خودمان را در این زمینه به کمیته ملی پارالمپیک داده ایم و ترجیح مان بر این است که این بازی ها را با توجه به شرایطی که داریم در ایران برگزار کنیم.

قزاقستان، برزیل و آلمان درخواست بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران داده اند

وی بیان کرد: کشورهای زیادی برای انجام بازی تدارکاتی به ما پیشنهاد داده اند از جمله قزاقستان، برزیل و آلمان، و اعلام کرده اند که تمام هزینه ها بجز بلیت رفت و آمد را می پردازند که برایمان مقدور نیست.

رضایی گفت: به دنبال این هستیم تا قبل از بازی ها، یکی ۲ تیم را به ایران بیاوریم و با آنها بازی کنیم و البته اعلام کرده ایم که تیم های مورد نظر تدارکاتی حداقل یکی از تیم های راه یافته به جمع هشت تیم پارالمپیک مثل برزیل، آلمان و بوسنی باشد.

وی افزود: والیبال نشسته در جهان رو به گسترش است و رقیبان ایران روز به روز بیشتر می شوند از این رو باید آمادگی مان را حفظ کنیم و سطح فنی تیم را بالا ببریم.

وی به میزبانی پاریس در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت: پنج درصد باید آماده تر از رقیبان باشیم و یک سر و گردن بالاتر از آنها، وارد میدان شویم تا دچار مشکلات حاشیه ای نشویم.

وزارت ورزش بودجه پارالمپیک را اصلاح کند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با بیان اینکه ورزشکارانی که سهمیه المپیک و پارالمپیک می گیرند دریافتی ثابتی از کمیته های المپیک و پارالمپیک دارند، گفت: بیشترین مدال ها را پارالمپیکی ها کسب می کنند اما بودجه آنها به مراتب پایین تر از المپیکی هاست و انتظارمان از وزارت و کمیته، بازنگری در تخصیص بودجه و اصلاح آن است.

رضایی ادامه داد: در خوشبینانه ترین حالت، سه مدال برای المپیک در نظر گرفته شده اما در پارالمپیک سعی داریم تعداد مدال های طلا ۲ رقمی شود ضمن اینکه در پارالمپیک برخلاف المپیک، رشته تیمی نیز از ایران حضور دارد و این باید در بودجه بندی لحاظ شود.

رغبت به والیبال نشسته در بین خانواده های معلولان به اندازه فوتبال است

رضایی به رغبت خانواده های جانبازان و توان یابان به رشته ورزشی والیبال نشسته اشاره کرد و گفت: علاقه به این رشته در بین ورزشکاران دارای محدودیت به اندازه علاقه مندان به فوتبال در بین ورزشکاران سالم است.

وی ادامه داد: اکنون ۳۲ درصد فعالان در ورزش جانبازان و توان یابان، در رشته والیبال نشسته فعالیت می کنند و سایر افراد در دیگر رشته ها، و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه والیبال نشسته در جامعه است و همین امر موجب رشد چند برابری این رشته در مقایسه با دیگر نقاط جهان شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، تیم ملی والیبال نشسته ایران از زمان تشکیل تاکنون موفق به کسب هفت طلا و ۲ نقره بازی های پارالمپیک، هشت طلا، یک نقره و ۲ برنز جهانی، یک طلای لیگ جهانی، یک طلای جام جهانی، سه طلای بین قاره ای، چهار طلای پارآسیایی را کسب کرده است.

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی ابتدا برای چهارم تا پانزدهم سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده بود اما به احتمال زیاد بین ۲۸ اوت تا هشتم سپتامبر ۲۰۲۴ (هفتم تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) برگزار می شود، شهر پاریس برای نخستین بار در تاریخ میزبان بازی‌های پارالمپیک خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=64312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.