1

۲ ورزشکار مراغه به مسابقات جهانی سپک‌تاکرا اعزام شدند

  • کد خبر : 65536
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۱۸
۲ ورزشکار مراغه به مسابقات جهانی سپک‌تاکرا اعزام شدند

مراغه- ایرنا- رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی مراغه گف: سعید حسامی و ساسان ملک‌نژاد از مراغه در رده بزرگسالان به سی و ششمین دوره از مسابقات جهانی سپک‌تاکرا به میزبانی تایلند اعزام شدند.

«غلامرضا عبدی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها از ۱۸ تا ۲۴ تیرماه در شهر «کورات» کشور تایلند و با حضور ورزشکارانی از ۳۵ کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی «ملک‌نژاد» سابقه حضور در مسابقات زیر ۲۱ سال کره جنوبی را در کارنامه ورزشی خود دارد و «سعید حسامی» عضو تیم ملی و دارنده مدال نقره اولین دوره مسابقات جهانی مهارت‌های انفرادی است.

«عبدی» در پاسخ به این سئوال که چرا مراغه به یکی از شهرستان‌های قهرمان‌پرور رشته سپک‌تاکرا تبدیل شد، اضافه کرد: فعالیت این رشته ورزشی در سنین پایه آغاز، و بهره‌گیری از مربیان دارای دانش روز نیز موجب شد تا همین نسل خردسال و نوجوان، آینده خوبی برای شهرستان رقم بزنند.

رییس کمیته سپک‌تاکرای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اکنون نیز ۴۵ ورزشکار دختر و پسر در دو سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز و حجاب مراغه در رشته ورزشی سپک‌تاکرا فعالیت دارند، افزود: سپک‌تاکرا به دلیل آنکه همه اعضای بدن را فعال و درگیر می‌کند، در سفت شدن ماهیچه‌ها، به‌خصوص عضلات ساق پا و ران و همچنین تناسب اندام ورزشکار تاثیر بسیاری دارد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، آذربایجان‌شرقی و شهرستان مراغه یکی از قطب‌های ورزشی سپک‌تاکرا بوده و بازیکنان بسیاری را در رده‌های مختلف سنی و در ۲ بخش بانوان آقایان به تیم‌های ملی کشورمان معرفی کرده است.

سپک‌تاکرا یا والیبال با پا از پرطرفدارترین ورزش‌های منطقه جنوب‌شرقی آسیاست که بیش از ۴۲ کشور عضو فدراسیون بین‌المللی آن هستند.

شکل و ابعاد زمین در این بازی و همچنین ارتفاع تور آن کاملاً شبیه به زمین بدمینتون است و در بازی سپک‌تاکرا هر تیم سه بازیکن دارد که در دو طرف تور قرار می‌گیرند.

در این بازی، بازیکن‌ها می‌توانند از یک‌بار تا سه‌بار به توپ ضربه بزنند و تلاش خود را برای آن که توپ بر روی زمین نیفتد، به کار می‌گیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=65536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.