1

کارشناس فوتبال: آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین هستند

  • کد خبر : 65874
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۲۷
کارشناس فوتبال: آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین هستند

تبریزمن کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین بوده و بسیاری از بازیکنان خوب و مستعد در این آکادمی‌ها بدون تیم مانده‌اند.

اصغر اعتباری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: بسیاری از شهرهای ایران از جمله آبادان، تبریز و اهواز معدن بازیکن هستند و باشگاه ها باید بسیاری از نیازهای بازیکنی خود را از آکادمی هایی که برای آنها هزینه های زیادی نیز کرده اند، تامین کنند.

وی اضافه کرد: هر از چند گاهی برخی باشگاه ها به ناچار از این بازیکنان استفاده کرده اند و البته نتیجه هم گرفته اند که می توان به تیم های پرسپولیس و تراکتور در این زمینه اشاره کرد.

اعتباری خاطرنشان کرد: در همین آکادمی تراکتور بازیکنانی به مراتب بهتر از برخی بازیکنان حاضر در تیم بزرگسالان هستند و کادر فنی تراکتور باید آنها را نیز زیر نظر بگیرد و در پست های مختلف از این بازیکنان که انگیزه های بسیاری نیز دارند استفاده کند.

وی با بیان اینکه آینده تیم ملی به بازیکنان تیم های امید و پایه گره زده شده ، گفت: هر قدر این تیم ها قوی و مورد توجه باشد تیم ملی نیز به همان اندازه قوی خواهد شد از این رو هم باشگاه ها باید به آکادمی های خود توجه بیشتری کنند و فدراسیون باید قوانینی وضع و تیم ها را مجبور به استفاده دو و یا سه بازیکن امید در بازی های رسمی کند.

این کارشناس فوتبال عقیده دارد دلیل اینکه این اتفاق در فوتبال کشور روی نمی دهد و یا کمرنگ است، وجود برخی افراد ناسالم در بدنه فوتبال بوده و بیشتر باشگاه ها به دلیل دولتی بودنشان، نیازی به بازیکن سازی نمی بینند و بازیکنان مورد نیاز خود را با هزینه های هنگفت از سایر تیم ها و یا خارج تامین می کنند که این برای آینده فوتبال ایران و ملی ضرر دارد.

وی همچنین در مورد بازی دیروز تراکتور مقابل هوادار که با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور خاتمه یافت گفت: شاگردان خمز در این بازی بد بودند و از بازی روان هفته های قبل اثری نبود، خمز باید خط دفاعی خود را ترمیم کند، جایگزین خوبی برای اخباری داشته باشد و چینش بازیکنان را به دقت و بر اساس تصمیم کادر فنی انجام دهد.

اعتباری اضافه کرد: باشگاه نیز باید حواشی را از تیم دور و شایعات را جمع و جور کند و از مشتری تراشی برای سرمربی و بازیکنان جلوگیری نماید چرا که تراکتور در این فصل بهتر شده و می تواند در جمع مدعیان قرار گیرد و سهمیه کسب کند.

کارشناس فوتبال: آکادمی فوتبال باشگاه‌ها در ایران نمادین هستند

بازیکن اسپانیایی در آستانه پیوستن به تراکتور

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، «جِیم رومرو گومز» ۳۲ ساله اهل اسپانیا که پست تخصصی اش وینگر است و سابقه بازی در تیم‌های باری ایتالیا، اوساسونا و گرانادای اسپانیا، اردو اسپور ترکیه و قره‌باغ آذربایجان را دارد در صورت گذراندن موفقیت‌آمیز آزمایشات پزشکی، به تراکتور ملحق می شود.

گفته می شود مدیرعامل باشگاه تراکتور که در تهران حضور دارد امروز پنجشنبه قرارداد این بازیکن اسپانیایی را نهایی خواهد کرد.

این بازیکن سهمیه بازیکن خارجی تراکتور بوده و پاکو خمز ترجیح داده که با جذب یک وینگر خارجی از این سهمیه استفاده کند.

در حال حاضر سه بازیکن خارجی در تراکتور حضور دارد و با پیوستن گومز به این تیم، جمع خارجی های تراکتور چهار بازیکن و تکمیل می شود، ریکاردو آلوز، گوستاوو و صفا هادی دیگر بازیکنان خارجی این تیم هستند.

تراکتور در پایان هفته ۱۹ لیگ برتر، با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است و در هفته بیستم در تبریز به مصاف آلومینیوم اراک می رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=65874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.