1

سرانه ورزشی بانوان در آذربایجان شرقی ۸۴ سانتیمتر مربع است

  • کد خبر : 66463
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
سرانه ورزشی بانوان در آذربایجان شرقی ۸۴ سانتیمتر مربع است

تبریزمن معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده ویژه بانوان در استان ۸۴ صدم مترمربع است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، لیلا جاویدان روز یکشنبه در گفت و گویی به فعالیت های ورزشی بانوان در استان اشاره و اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۴۲ هزار و ۹۲۹ بانوی ورزشکار در استان تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی همچنین از افزایش ۲.۴ برابری عضویت بانوان ورزشکار استان در تیم‌های ملی خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۵ بانوی استان به تیم های ملی دعوت شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۶ درصدی دارد، ضمن اینکه ۱۷ نفر از آن‌ها به عضویت تیم ملی درآمده‌اند که این عدد نیز رشد قابل توجه ۲.۴ برابری را نشان می‌دهد.

جاویدان از اعزام ۲۲ موردی ورزشکاران استان به مسابقات جهانی و آسیایی نیز خبر داد و اظهار کرد: بانوان ورزشکار استان در رشته‌های تکواندو، تیر و کمان، بدمینتون، قایقرانی، والیبال، هاکی، فوتبال، دوچرخه سواری، شمشیربازی، تنیس خاکی و دو و میدانی نابینایان در مسابقات جهانی و آسیایی در سال جاری به رقابت پرداختند که سهم آن‌ها از این رقابت‌ها، کسب ۲ مدال طلا، ۶ مدال نقره و هفت مدال برنز بوده است.

وی ادامه داد: سه داور بانوی استان نیز برای مسابقات جهانی و آسیایی در رشته‌های تنیس روی میز، قایقرانی و تکواندو طی این مدت اعزام شده‌اند؛ هم‌چنین لیلا سخایی فر از آذربایجان شرقی به عنوان مربی تیم ملی تیروکمان و سرگل علیزاده به عنوان کمک مربی تیم ملی والیبال بانوان کشور فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در مورد سایر موفقیت‌های بانوان ورزشکار استان در سالجاری، تشریح کرد: نسیم میرزایی به عنوان بازیکن برتر میدان در مسابقات قهرمانی آسیا هاکی داخل سالن و محدثه زلفی، خانم گل تورنمنت کافا فوتبال انتخاب شده‌اند.

جاویدان در مورد موفقیت بانوان ورزش استان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز گفت: فرزانه عسگری در رشته تیر و کمان، مدال نقره انفرادی و طلای تیمی را کسب کرده و اعظم بختی، مهسا پوررحمتی و پریا ماهرخ سه ورزشکار رشته شمشیربازی موفق به دریافت مدال برنز انفرادی و نقره تیمی شده‌اند. آیتک سلامت نیز مدال نقره تیمی در رشته والیبال را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی میزبان ۶ مسابقه کشوری در رشته‌های دوگانه، اسکواش، تیر و کمان، هندبال، شطرنج و دوچرخه سواری بوده و اردوی تیم ملی‌های ملی بانوان شمشیربازی، هندبال، اسکواش و بدمینتون بیماران خاص در این استان برگزار شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=66463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.