1

ورزشکاران خاصی که عنوان بیماران خاص را یدک می کشند

  • کد خبر : 66661
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
ورزشکاران خاصی که عنوان بیماران خاص را یدک می کشند

تبریزمن گاهی در میادین ورزشی، ورزشکارانی عنوان قهرمانی را بدست می آورند که هزاران فرد سالم از کسب این عناوین ناتوان هستند، و در نامگذاری این فدراسیون ها از ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نام برده می شود.

سرمربی تیم ملی اسکواش بیماران خاص و پیوند اعضا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به میزبانی تبریز در دومین اردوی انتخابی تیم ملی، افزود: این اردو در راستای انتخاب نهایی ورزشکاران مستعد برای اعزام به مسابقات استرالیا که فروردین ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، در حال برگزاری است.

ریحانه حبیب پور عنوان کرد: این اردو در بخش بانوان با حضور هفت ورزشکار و گ در بخش آقایان با ۶ ورزشکار از ۲۵ تا بیست و نهم مرداد جاری در حال انجام است.

ورزشکاران خاصی که عنوان بیماران خاص را یدک می کشند

حبیب پور با بیان اینکه در بخش بانوان نماینده ای از استان میزبان نداریم، اضافه کرد: ولی در بخش آقایان تنها نماینده آذربایجان شرقی، حسین رضایی عنوان دار چندین دوره مسابقات بین المللی و دارنده مدال نقره مسابقات ۲۰۱۹ نیوکاسل انگلیس در این اردو حضور دارد.

وی یادآور شد: بعد از اتمام این اردو، اردوهای متمرکز پیگیری خواهد شد و در رشته های بدمینتون، اسکواش، تنیس هاکی، پینگ پونگ، گلف، شنا، دو و میدانی و شنا توسط مربیان مستقل نفرات برتر انتخاب شده و تیم ملی هر رشته ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا بسته شده و به صورت دسته جمعی برای حضور در مسابقات استرالیا اعزام خواهند شد.

سرمربی تیم ملی اسکواش بیماران خاص و پیوند اعضا اضافه کرد: این اردو اولین اردوی انتخابی خارج از استان تهران بود که در شهر زیبای تبریز تجربه کردیم و جا دارد از تلاش های مسئولین امر تشکر ویژه داشته باشم چرا که از حیث سالن، خوابگاه، غذا و دیگر برنامه های تدارکاتی راضی هستیم.

وی در خصوص جایگاه تیم ملی بیماران خاص و پیوند اعضا اظهار کرد: در سطح جهانی جایگاه قابل قبولی را کسب کردیم و در مسابقات سال قبل، بعد از انگلیس و آمریکا جایگاه سوم را در بین ۵۷ کشور بدست آوردیم.

حبیب پور خطاب به بیماران خاص و افرادی که پیوند اعضا داشته اند، این نوید را داد که انجام فعالیت های ورزشی امید به زندگی و همچنین بهبودی قابل قبولی را در افراد مشتاق و پیگیر بوجود آورده است که انجام آزمایشات مستمر آن را به اثبات می رساند.

حسین رضایی، بازیکن تبریزی و دبیر هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا نیز با اشاره به اینکه ۱۵ سال پیراهن تیم ملی را بر تن دارد، خاطرنشان کرد: تا به حال در  ۱۸ تورنمنت خارجی شرکت داشته ام و مقام نایب قهرمانی را کسب کردم.

وی با توضیح این که رشته تخصصی خودم  بدمینتون می باشد، بیان داشت: بدلیل نزدیکی رشته های ورزشی این هیات و درگیری عضلات در این رشته های ورزشی، در رشته اسکواش نیز فعالیت دارم.

بدمینتون باز تبریزی با بیان اینکه مشکل اصلی ما عدم توانایی جذب جامعه هدف در رشته های فعال این هیات ورزشی می باشد، اظهار داشت: افراد به دلیل ترس از پس زدن عضو پیوندی و ایجاد شرایط خطرناک برای بیماران خاص به سمت این رشته حرکت نمی کنند و این درحالی است که انجام فعالیت های ورزشی کیفیت زندگی را در بین علاقه مندان افزایش داده و تاثیرگذار می باشد.

امیررضا زارع، سرمربی تیم ملی اسکواش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز با اشاره به برخی کمبود ها و مشکلات موجود در رشته بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: خدا را شکر مسیولین ورزشی در حد قابل قبولی به حل و فصل این مشکلات رسیدگی می کنند و در این راه در برخی استانها زمین رایگان و حتی مربی رایگان در اختیار ورزشکاران این رشته خاص با هدف پیشرفت گذاشته شده است.

سعید نامور عنوان کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی هم در بخش بانوان و هم آقایان در مجموع حدود ۱۵۰ ورزشگاه فعالبت دارند.

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این هیات در ۶ گروه بیماری‌های تالاسمی، ام اس، دیابت، هموفیلی، همودیالیز و پیوند اعضاء و در ١۴ رشته ورزشی فعالیت می کند و همه فعالیت‌های این هیات ورزشی بصورت داوطلبانه و بدون اخذ هزینه ریالی از ورزشکاران می‌باشد.

نامور با اشاره به برگزاری مسابقات استعدادیابی در سطح استان اضافه کرد: ماحصل این مسابقات این بود که پنج نفر را به ترتیب ذیل به اردو های تیم ملی معرفی کردیم؛ در رشته دارت پیمان رضوی، در رشته فوتبال سجاد مروتی، در رشته بدمینتون در بخش بانوان سپیده مدنی و در بخش آقایان حسین رضایی و در رشته اسکواش باز حسین رضایی معرفی شدند.

رییس هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا یادآور شد: برای فرهنگ سازی در بین مردم و مسئولین تقاضا داریم که از عنوان ورزشکاران خاص به جای بیماران خاص استفاده شود تا انگیزه علاقه مندان برای ورود به این شاخه ورزشی بیشتر شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=66661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.