1

ارائه ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین

  • کد خبر : 71356
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
ارائه ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، از ارائه بیش از ۵۸۷ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات سلامت به زائرین اربعین، اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۷ مرداد ماه، تعداد ۵۸۷ هزار و ۴۸۸ خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین و خادمین اربعین ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت، ۵۸ هزار و ۸۶۸ تن از زائرین به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کردند که دو هزار و ۹۲۷ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی اعزام شدند. از این تعداد، ۵ نفر به وسیله اورژانس هوایی منتقل شدند.

میعادفر همچنین به ارائه خدمات درمانی در محل اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۵ هزار و ۹۴۱ نفر از زائرین در محل درمان شدند و دو هزار و ۸۸۳ تن نیز به دلیل علائم گرمازدگی تحت درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مراکز جامع سلامت و تیم‌های مراقبت از بیماری‌های واگیر، اظهار داشت: تعداد ۳۴ هزار و ۶۶۵ نفر به مراکز جامع سلامت مراجعه کردند و ۴۷۹ هزار و ۳۷۶ زائر نیز تحت غربالگری سندرومیک قرار گرفتند که از این تعداد، دو هزار و ۴۶۶ مورد سندرم شناسایی شده و یک هزار و ۳۹۱ مورد رپید تست (تست فوری) بیماری‌های واگیر انجام شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، با تأکید بر اهمیت خدمات بهداشت محیط و کار، تصریح کرد: تیم‌های بهداشت محیط و کار در طول این مدت ۶۱ هزار و ۶۶۳ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف انجام دادند و مقدار ۱۳۲ هزار و ۲۸۷ متر مکعب آب را کلرینه کردند تا از سلامت زائرین و خادمین اربعین اطمینان حاصل شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=71356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.