3
مدیر کل نوسازی آذربایجان شرقی مطرح کرد

بهره برداری از مدرسه دولتی مردانی آذر در تبریز / مهری متفاوت در مدارس کم برخوردار استان

  • کد خبر : 75982
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
بهره برداری از مدرسه دولتی مردانی آذر در تبریز / مهری متفاوت در مدارس کم برخوردار استان
به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگذاری نصر، مدیر کل نوسازی استان گفت: به پاس زحمات بزرگ مرد آذربایجان و تقدیر ناچیز از ایشان مدرسه دولتی بنام حاج کریم مردانی آذر در 26 مهر در هزار و 800 متر مربع با اعتبار کامل دولتی تقدیم شهروندان خواهد شد.

نشست خبری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در آستانه بازگشایی مدارس و تحویل پروژه های عمرانی آموزش و پرورش صبح امروز شنبه ۲۴ شهریور با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
“فرهاد فرهودی نیا” با بیان این که امسال اول مهر باشکوهی به همت دولت و تلاش همکارانم در ۶ ماهه اول سال جاری خواهیم داشت، گفت: هر سه روز یک مدرسه و هر روز کاری دو کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم؛ ۳۱۶ کلاس درس با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان احداث شده است.
وی ادامه داد: از این اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان ۱۵۰ میلیارد توسط خیرین حقیقی و حقوقی جذب و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت برای احداث مدارس جذب شده است.
فرهودی نیا گفت: از ابتدای سال جاری ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت که ۱۳۳ مورد از آن پروژه ها در مهر ماه سال جاری تحویل داده خواهد شد.
وی خبر داد: جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۲۶ مهر خواهیم داشت، در ۵ شهرستان قبل از جشنواره مرکزی استان جشنواره های خیرین را برگزار خواهیم کرد در شهرستان سراب ۱۲ مهر، بناب ۱۸ مهر، مرند ۱۹ مهر و ۲۱ مهر در مراغه جشنواره خیرین را برگزار خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از زحمات “کریم مردانی آذر” گفت: به پاس زحمات بزرگ مرد آذربایجان و تقدیر ناچیز از ایشان مدرسه دولتی بنام حاج کریم مردانی آذر در ۲۶ مهر در هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار کامل دولتی تقدیم شهروندان خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۶۴۰ میلیارد و در سال ۱۴۰۲ به ارزش ۹۲۴ میلیارد میزان تعهد خیری از خیران و ۹۸۰ میلیارد تومان در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ رسانده ایم؛ این نتیجه، ناشی از همراهی و همیاری خیرین محترم دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار سرانه دانش آموزی استان از میانگین کشوری فراتر رفت، ۵٫۲۸ متر مربع برای هر دانش آموز است که در استان ما ۵٫۶۱ متر مربع است، ۱۱۵ میلیارد تومان از مهر سال گذشته تا مهر امسال تجهیزات مدارس را خریداری و بین مدارس استان با رویکرد توجه به مدارس مناطق محروم صرف شده و ۸۱ میلیارد این مبلغ مربوط به ۶ ماهه اول سال جاری است.
وی خبر داد: یکی از اتفاقات مبارک خرید ۱۱ دستگاه CNC تمام اتوماتیک تقدیم هنرستان ها به ارزش ۲۱ میلیارد تومان است. این دستگاه ها برای هنرستان های وحدت، طالقانی مفتح، و هنرستان های شهرستان ها خریداری شده است.
وی ضمن توضیح طرح شهید عجمیان، اضافه کرد: اجرای طرح شهید عجمیان یک طرح مشارکتی است که صفر تا ۱۰۰ کار را نوسازی مدارس انجام نمی‌دهد و نوسازی بار اصلی تامین اعتبار را به دوش می گیرد و با مشارکت گروه های جهادی، خیرین و انجمن اولیا و مربیان مدارس صورت می‌گیرد.
در سال ۱۴۰۳ حدود ۳۸ میلیارد تومان برای بهسازی و شاداب سازی مدارس در نظر گرفته ایم، از تعداد مدارس ۱۱۰۰ مدرسه، شامل ۷ هزار کلاس درس تحت پوشش طرح شهید عجمیان است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین نقاط ضعف سرانه بهداشتی پایین مدارس بود که ۳۰ درصد این اعتبار را برای تامین و احداث سرویس بهداشتی در مدارس مناطق محروم در نظر گرفتیم، تعمیرات مدارس در این طرح جز اولویت ها بوده است.
فرهودی نیا گفت: علاوه بر طرح شهید عجمیان از اسفند سال گذشته اعتبار ویژه ای با هدف تعمیرات مدارس در نظر گرفته ایم که دولت ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است و تا ۳۱ شهریور این اعتبار را هزینه خواهد کرد، امیدواریم در مدارس کم برخوردار یک مهر متفاوتی داشته باشیم.
از ۱۱۰۰ مدرسه طرح شهید عجمیان در ۵۲۸ مدرسه تمام شده است.
وی با بیان آمار مدارس کانکسی در استان گفت: ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفره در استان داریم، هدف دولت ساماندهی مدارس کانکسی بالای ده نفره است در استان ما ۳۱۳ مدرسه کانکسی وجود دارد که هدف دولت ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی است، در ۶۱ مدرسه کانکسی مدرسه ها احداث شده و در دو مورد آن ها مشکل معارض داریم که ساماندهی آن ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
برخی از این مدارس صرفه اقتصادی برای ساخت ندارد به دلیل این‌که جمعیت آن مناطق رو به کاهش است و از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا مدارس ساخته شود و بدون دانش آموز بماند.
وی با اشاره به وجود برخی مدارس نفتی گفت: نوسازی مدارس آماده است در صورت انتقال گاز به روستا هایی که مدارس آن ها بصورت نفتی گرم می شود، آن مدارس را مجهز به سیستم گرمایشی و استاندارد کند.
وی خبر داد: نوسازی مدارس استان برای دومین سال شاخص های عمومی و فنی و نظارتی در کشور رتبه اول را کسب کرده و سعی کرده ایم بحث نظارت بر پروژه ها را کیفی سازی کنیم.
وی با توضیح به این که مدارس ناایمن در تبریز آمار بیشتری نسبت به دیگر شهرستان های استان دارد گفت: برای تخریب، بازسازی این ساختمان ها ۲۵ همت پول لازم است که در شهر تبریز از حیث ساختمان های نامستحکم وضعیت خوبی نداریم به دلیل این که خیرین بیشتر به سمت مناطق محروم توجه داشته اند، ۷ پروژه در دست اجرا در تبریز داریم که ۴ مورد آن امسال افتتاح خواهد شد.
وی به یکی از مهم ترین چالش های آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند به دلیل مالی بر و کف مدارس تازه ساخت را به ما بدهد و این یکی از چالش های مهم ما است

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=75982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.