0
هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال؛

خیبر-تراکتور/ اِسکو در پی بازگشت به نوار پیروزی!

  • کد خبر : 77056
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
خیبر-تراکتور/ اِسکو در پی بازگشت به نوار پیروزی!
به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایسنا، خیبر خرم آباد و تراکتور برای اولین بار در چارچوب یک دیدار رسمی به مصاف هم خواهند رفت.

دوتیم خیبر خرم آباد و تراکتور در جریان هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال، از ساعت ۱۹ امروز (یکشنبه) به میزبانی ورزشگاه تختی خرم آباد و با قضاوت پیام حیدری به دیدار هم خواهند رفت.

سه برد متوالی در ابتدای فصل تراکتورِ تحت فرمان دراگان اسکوچیچ را در زمره مدعیان اصلی لیگ‌برتر قرار داد؛ اما شکست تلخ خانگی هفته گذشته برابر ذوب‌آهن، روند پیروزی‌های تراکتور را متوقف کرد.

تراکتور روز چهارشنبه در نخستین دیدار خود در سطح دو لیگ‌قهرمانان آسیا با سه گل الوکره قطر را در ورزشگاه الجنوب به زانو درآورد تا گام نخست را محکم بردارد و حالا با انگیزه‌ای ویژه‌ خود را برای تقابل با تیم تازه لیگ‌برتری شده خیبر آماده می‌کند.

در نقطه مقابل، خیبر خرم‌آباد پس از نخستین برد تاریخ خود در لیگ‌برتر مقابل هوادار، شکست نزدیکی برابر سپاهان را تجربه کرد و مقابل ذوب‌آهن و فولاد به دو مساوی رسید. شاگردان مهاجری در پی کسب اولین سه امتیاز تاریخ لیگ‌برتری خود در خانه هستند و باید دید تلاش آن‌ها مقابل تراکتورِ کهکشانی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

جالب است بدانید دراگان اسکوچیچ در هر سه تقابل خود با رضا مهاجری همواره شکست‌ناپذیر بوده و تقابل دو مربی یک برد برای مرد کروات و دو مساوی را در پی داشته است.

دیگر نکته جالب توجه اینکه، مهاجری، سرمربی کنونی خیبر، در مجموع ۱۱ دیدار خود به عنوان سرمربی مقابل تراکتور سه برد، دو مساوی و شش باخت به دست آورده است و آخرین پیروزی این سرمربی مقابل تراکتور به چیزی حدود ۲۵۰۰ روز یا به عبارتی بیش از هفت سال قبل برمی‌گردد.

تی‌تی‌ها این هفته درحالی به مصاف تیم تازه لیگ‌برتری شده خیبر خرم‌آباد خواهند رفت که پیش از این، دیدار رسمی بین دوتیم برگزار نشده است.

وضعیت در جدول: خیبر با پنج امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد و تراکتور با هفت امتیاز پنجم است.

 

 

اسکوچیچ: می‌خواهیم به دور برد برگردیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور می‌گوید: نتیجه‌ای جز برد مقابل خیبر ما را راضی نمی‌کند و باید به دور بُرد برگردیم.

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری قبل از بازی خیبر خرم آباد گفت: شرایط تیم خوب است. تنها محروم ما امیرحسین (حسین‌زاده) است که هفته گذشته کارت قرمز دریافت کرده و بازیکن مهمی برای ما است. بقیه بازیکنان را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: بازی مهمی را در قطر بردیم ولی یادمان باشد در لیگ آخرین بازی را باخته‌ایم و باید به دور برد برگردیم. از همین رو بازی با خیبر برایمان مهم است. آنها تیم خوب، پویا و حریف قابل احترامی هستند که نشان داده‌اند تیم قدرتمندی هستند. نتیجه‌ای جز برد ما را راضی نمی‌کند و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.

سرمربی تراکتور درباره فشردگی مسابقات نیز گفت: قطعاً این موضوع در آماده‌سازی تیم مهم و تاثیرگذار بوده و فاصله زیاد بازی‌ها باعث می‌شود مدت کمی برای ریکاوری و تمرینات داشته باشیم. اما این موضوع از دست‌مان خارج است. اینکه جلوی چه تیمی در چه تاریخی و کجا بازی می‌کنیم، خارج از اختیارمان است. هر زمان برای ما بازی در نظر بگیرند تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. می‌خواهیم در تمامی بازی‌ها، به‌ویژه دیدارهای خارج از خانه که برایمان مهم هستند، با پیروزی از زمین خارج شویم.

او ادامه داد: مطمئنم برنامه‌ریزی برای همه تیم‌ها یکسان بوده و شرایط سخت برای همه است. تمام تیم‌ها سعی می‌کنند بهترین آماده‌سازی را داشته باشند و ما هم سعی می‌کنیم با این برنامه بازی‌ها، بهترین آماده‌سازی را داشته باشیم. کار دیگری از دستمان برنمی‌آید.

 

مهاجری: تراکتور پرمهره‌ترین تیم فوتبال لیگ‌برتر است

سرمربی خیبر خرم آباد می‌گوید: فوتبال تیمش هجومی است و برابر تیم‌های لیگ برتر برای کسب بهترین نتیجه پا پس نمی‌گذارد.

رضا مهاجری در نشست خبری قبل بازی مقابل تراکتور گفت: مقابل تیم خوب ریشه‌دار و با اصالت تراکتور بازی داریم. در هر بازی با تمتم وجود بازی خواهیم کرد. نتایج خوبی در این چند هفته گرفته‌ایم و تلاشمان این است که این مسیر را ادامه دهیم.

او گفت: در این چهار هفته نشان داده‌ایم که شاید خیبر در یک جاهایی نتیجه را واگذار کند ولی به لحاظ فوتبالی پا پس نمی‌گذارد. فوتبال ما فوتبال رو به جلو هجومی و کم اشتباه است.

سرمربی خیبر اضافه کرد: باید تعادلی بین دفاع و حمله تیممان به وجود بیاید تا غافلگیر نشویم و نمونه آن در هفته گذشته بود که روی یک غفلت و اشتباه گل خوردیم هرچند می‌توانستیم سه امتیاز آن بازی را بگیریم.

مهاجری با بیان اینکه باید بتوانیم فوتبال زیبایی را از خود به نمایش بگذاریم و خوشبختانه تاکنون در این مسیر موفق بوده‌ایم در خصوص محرومیت تماشاگران لرستانی در بازی با تراکتور گفت: خیلی راحت خیلی از چیزها نادیده گرفته می‌شود روزی که به خیبر آمدم شاید از هر ۱۰ نفر دو نفر در مورد خیبر بحث می‌کرد ولی الان به جرات می‌توان گفت از هر ۱۰ نفر ۸ نفر ذهنشان درگیر خیبر است.

سرمربی خیبر گفت: مالکیت و مدیریت باشگاه کارهای فرهنگی را انجام می‌دهد ولی نکته مهم این است که هدف ما از برگزاری مسابقات لیگ این نیست که یک تیم قهرمان شود بلکه باید در کنار آن به اهدافی نیز دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته انضباطی باید به جوانب این حکم نیز توجه داشته باشد، اضافه کرد: خیبر از ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار نفری تماشاگر بهره می‌برد و سوال اینجاست که آیا این تعداد همگی بطری به سمت زمین بازی پرتاب کرده‌اند؟

مهاجری گفت: چند نفر تماشاگری را که تخلف کردند به کمک دوربین‌های موجود در ورزشگاه شناسایی کرده و در بازی‌های بعدی محروم کنید.

وی اضافه کرد: ما نباید تعداد زیادی از هواداران و علاقمندان به این تیم و تیم‌های دیگر را به واسطه تعداد اندکی از هواداران از دیدن فوتبال محروم کنیم.

وی ادامه داد: ما میزبان سپاهان و ذوب آهن دو تیم بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران بودیم سوای بحث نتیجه استقبال خوبی از این دو تیم شد و مشکلی نیز به وجود نیامد. به جرات می‌توان بگویم تماشاگران لرستانی از نجیب‌ترین تماشاگران ایران محسوب می‌شوند.

سرمربی خیبر با بیان اینکه شاید هوادار ما تجربه این روزها را نداشته باشد ولی باید به آنها کمک کنیم، بیان کرد: نباید در حق مردم لرستان و مدیریت مالکیت باشگاه که تلاش زیادی انجام می‌دهد اجحاف شود.

مهاجری گفت: بازیکنان تیم با تمام توان و تلاش در دیدار مقابل تراکتور حاضر خواهند شد. تراکتور پرمهره‌ترین تیم فوتبال لیگ ایران است و این کار ما را سخت می‌کند ولی بچه‌های ما نشان دادند نشان دادند در روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

مهاجری با بیان اینکه ضمن احترام به پرشورها فردا با تمام توان برای پیروزی به میدان خواهیم آمد هرچند نبود تماشاگر کار ما را سخت خواهد کرد، گفت: با بازیکنان تیم صحبت کردم تا با تمام توان در میدان حاضر شوند و بتوانیم خلا نبود تماشاگر را پر کنیم هرچند کار بسیار سختی است.

او درباره اینکه انتظار می‌رفت در زمان باقیمانده از فصل نقل و انتقالات مهاجم به تیم اضافه شود، بیان کرد: خیلی بازیکن به ما معرفی شد و در پازل تاکتیکی تیممان به یک مهاجم بلند قد نیاز داریم و دنبال این قضیه نیز هستیم. ولی باید این را نیز در نظر گرفت که این بازیکن کیفیت لازم را داشته باشد.

مهاجری تاکید کرد: باید شرایط جذب بازیکن مهیا باشد ولی در کل ما دنبال کامل کردن پازل تیممان هستیم و بی‌تفاوت نیستیم. ولی خوشحالم در روزهایی که این پازل کامل نیست نتایج خوبی گرفتیم و هواداران نیز راضی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=77056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.