0

امام جمعه تبریز: دختران با تحصیل به مراتب بالای مدیریت خانه و خارج از خانه می رسند

  • کد خبر : 77131
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
امام جمعه تبریز: دختران با تحصیل به مراتب بالای مدیریت خانه و خارج از خانه می رسند
به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زنان برای دستیابی به موفقیت واقعی در دنیا و کشور، باید امتیازات جنسیتی را کنار بگذارند و دختران به عنوان انسان های والا در کشور درس بخوانند و به مراتب بالا در مدیریت‌های خانه و خارج از خانه برسند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس که در مدرسه محمد کلکته چی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دختران در طول تاریخ بشریت، این است که مدیریت‌ها را حداقل در حوزه مربوط به زنان برعهده بگیرند.

وی افزود: همواره از ایام قرون وسطی تا دوران مهد علم و تمدن امروز، برنامه ریزی حتی در حوزه بانوان در دست مردان بوده و آرزوی دیرینه دختران محقق نشده است.

وی‌ ادامه داد: عده‌ای از بانوان به عنوان مدیر، تاجر و هنرمند در دنیا وجود دارند اما کافی نیست و در تمام حوزه‌ها نتوانسته اند وارد شوند.

مطهری گفت: رئیس جمهور، وزیر و سرمایه داران بانو در دنیا معدود هستند و تصمیم‌گیرندگان آموزش و پرورش و اقتصاد بیشتر مرد هستند و همواره رجال سیاسی مطرح شده است.

وی افزود: امروز در کشورمان نیز با اینکه بر پایه نظام جمهوری اسلامی بوده و احکام اسلامی در اسلام فرقی بین زن و مرد نمی‌گذارد اما باز هم اختیار بیشتر مدیریت بر عهده مردان است.

وی ادامه داد: اگر بانوان کشور بخواهند این‌ موازنه را به تساوی بکشانند یا رشد بدهند، چاره‌ای جز این نیست که بر پایه علم و تقوا خود را نشان‌ بدهند.

امام‌ جمعه تبریز گفت: امروز باید فکر معلم، مدیر مدرسه و دانش‌ آموز ‌دختر به تعلیم و رسیدن به قله‌های علم و تقوا باشد در غیر این صورت هیچ وقت در رده‌های مدیریت قرار نمی‌گیرند و به آرمان خود نمی‌رسند.

وی اظهار کرد: در دورانی که زن در عرب زنده به گور و در اروپا حیوان‌ دانسته می‌شد، اسلام آزادی را به زن‌ داد و فاطمه(س) را برتر از مردان روی زمین دانست.

وی تاکید کرد: وقتی از آزادی زنان در کشورمان‌ سخن می‌گویند، در صف مقدم آن، آقایان را می‌بینیم که نشان‌ می‌دهد توطئه‌ای وجود دارد و می‌خواهند دختران ما را به همان مسیری که مردان مدیریت می‌کنند، بکشانند.

مطهری گفت: وقتی یک زن مورد ستم قرار می گیرد، بیشتر از زنان، مردان احساساتشان جریحه دار می شود و مطالبی را بیان‌ می‌کنند که بانوان توجهی به آن‌ها ندارند.

 

مدارس باید به یدواحده برای آبادانی‌ کشور تبدیل شود

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: اول مهرماه آغازگر فصل جدیدی در دانش‌ پژوهی است و روح جدید در کالبد تعلیم و تربیت کشور می‌دمد.

وی با بیان اینکه تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار با کسب علم است، افزود: مدرسه انقلاب اسلامی با تعالیم ۲ معلم برجسته امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نسلی نو، انقلابی و وفادار به میهن را تربیت کرد.

وی‌ ادامه داد: تربیت یافتگان مکتب انقلاب همچون شهیدمحمدحسین‌ فهمیده انسان‌های ترازی بودند که در مقاطع مختلف حماسه‌ها آفریدند.

محمدی تاکید کرد: همه باید توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد برای ساختن ایران اسلامی را سرلوحه حرکت خویش قرار دهیم.

وی افزود: مسیر تشکیل ایران قوی و تربیت ‌انسان‌های تراز در مرحله ‌نخست از شکل گیری آموزش و پرورش امیدافزا و موثر در حرکت ایران می‌گذرد.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب باید به تربیت نیروی انسانی انقلاب و وطن دوست نخبه بپردازد، اظهار کرد: مدرسه در سند تحول بنیادین، جایگاه مرکزی و تعیین کننده با وظایف تربیت انسان‌های موحد، صلح جو ،ظلم ستیز ،جهادگر، وطن دوست، امیدوار و خلاق را برعهده دارد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدرسه باید دانش آموز را به دیروز پرافتخار و فردای حرکت به قله‌های جامعه وصل کند و راوی صحیح پیشرفت های کشور باشد.

وی با بیان اینکه مدارس باید به ید واحده برای آبادانی‌ کشور تبدیل شود، افزود: معلمان و مدیران نقش برجسته‌ای در سوق دانش آموزان به وادی کسب علم و مسیر تربیت دارد و با تقویت زیرساخت‌های زمینه تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.

امروز سال تحصیلی جدید در آذربایجان شرقی در بیش از ۲۵ هزار و ۴۰۰ کلاس درس دولتی و هشت هزار غیردولتی‌ با مشارکت بیش از ۲۶ هزار نیروی رسمی و هشت هزار نیروی غیر رسمی آموزش و پرورش آغاز شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=77131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.