6

آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان ضروری است

  • کد خبر : 6383
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان ضروری است

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت گفت: چگونگی پیگیری حقوق بیمه ای امری مهم است و آگاهی مردم از منشور حقوق بیمه‌شدگان ضروریست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عادل عابدی نژاد با اشاره به اینکه ادارات کل و دفاتر پیشخوان موظف به اطلاع‌رسانی در زمینه منشور حقوق بیمه‌شدگان بیمه سلامت هستند گفت: مردم برای اطلاع از حقوق بیمه‌ای خود می‌توانند به پورتال ادارات کل و ستاد سازمان مراجعه کنند؛ چرا که یکی از خلاء‌های قابل بحث عدم آگاهی بیمه‌شدگان از وظایف سازمان بیمه سلامت است.

وی ادامه داد: آشنایی مردم با حقوق بیمه‌شدگان موجب جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی برخی مراکز درمانی در ارائه خدمت و احقاق حقوق‌شان می‌شود لذا در صورت مواجه با کوچک‌ترین موارد خلاف قانون می‌توانند گزارشات خود را با سامانه ۱۶۶۶ نیز در میان بگذارند.

عابدی نژاد تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت سازمانی خدمت محور است و طبیعتاً باید فرآیندهای انجام کار و میزان دسترسی مردم به خدمات را به نحو شایسته اطلاع رسانی کند چرا که روزانه تعداد زیادی از بیمه‌شدگان به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند و هزینه‌های بسیار زیادی از سوی سازمان برای درمان بیمه شدگان پرداخت می‌شود که باید نسبت به تمام این اقدامات انجام شده آگاهی داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سامانه ۱۶۶۶ محل ارتباط مردم و سازمان است مردم باید بدانند که اگر مرکز طرف قرارداد خدمتی را به درستی ارائه نکرد، چگونه می‌توانند حقوق خود را استیفا کنند.

وی گفت: برای اطلاع رسانی می‌توان از ظرفیت تبلیغات بویژه در فضای مجازی استفاده کرد؛ به طوری که اثرگذاری بیشتری بر جامعه هدف دارد.

۵۰۴۷۰۷۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.