20
خبر/

جولان دوباره کرونا در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 1671
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
جولان دوباره کرونا در آذربایجان‌شرقی
اعلام دوباره نام آذربایجان‌شرقی در فهرست استان‌های با وضعیت «هشدار» از نظر کرونا، از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حکایت از این دارد که ویروس بار دیگر در این خطه به جولان درآمده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، پای کرونا به دلیل فاصله جغرافیایی آذربایجان شرقی با کانون شیوع این ویروس در قم و تهران، دیرتر از خیلی استان های دیگر به این خطه رسید، اما هر چه بود نگرانی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در اینجا نیز زنگ خطر را در دهه دوم اسفند برای مردم و مسئولان به صدا درآورد.

از انصاف نباید گذشت که اقدامات مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در تشکیل سریع ستاد استانی مقابله با کرونا و حساس سازی افکار عمومی همراه با هم افزایی نهادهای مسوول و غیرمسئول باعث شد که پیش بینی رسیدن آمار مبتلایان به کرونا به اوج خود در اواخر اسفند ماه پارسال یا دهه اول فروردین امسال اتفاق نیافتد؛ رویداد خوشایندی که واکنش های مثبت به عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونای استان را از سوی مقام های کشوری به دنبال داشت.

پس از تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا، اقدامات ارزشمندی از سوی همه نهادهای مسئول با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان شرقی انجام گرفت که ورود نیروهای نظامی و انتظامی به صحنه برای سمپاشی اماکن عمومی، تعطیلی مراکز پرتردد و مجتمع های تجاری و در نهایت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی همه صنوف – غیر از صنوف مشخص شده – اوج آن بود.

مجموعه این اقدامات موجب شد که آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه تا بازگشایی ادارات و بازگشت تدریحی حیات اجتماعی در نیمه  سوم فروردین امسال وارد مرحله «اوج» شیوع کرونا نشود؛ اما همان گونه که پیش بینی می شد آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در استان در دهه نخست اردیبهشت نسبت به هفته های قبل از آن سیر صعودی یافت.

بروز این وضعیت سبب شد که دهه سوم اردیبهشت ماه جاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذربایجان شرقی را از نظر شیوع کرونا جزو استان های پرخطر معرفی کند، امری که با واکنش محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به دنبال داشت و او اعلام کرد که آمار استنادی وزارتخانه مربوط به روزهای نخست پس از بازگشایی ادارات و برداشته شدن بخشی از محدودیت های طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

این در حالی است که جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته بار دیگر اعلام کرد در حالی که استان خوزستان همچنان در وضع قرمز قرار دارد، استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران هم در وضع هشدار قرار گرفته اند و کرونا بار دیگر در این استان‌ها قوت گرفته است.

وی رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و کم توجهی مردم به رعایت دستور العمل های بهداشتی را علت شیوع دوباره کرونا در این مناطق دانست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.