7

راه اندازی مرکز تحقیقات تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها

  • کد خبر : 7909
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۶
راه اندازی مرکز تحقیقات تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها

مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از راه اندازی مرکز تحقیقات تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها به عنوان یکی از اولویت های گروه عفونی نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عمادی با اشاره به اهمیت جایگاه گروه عفونی در تصمیم گیری های وزارت بهداشت، گفت: اساتید گروه عفونی در تمامی کمیته‌های علمی وزارت بهداشت و تدوین گایدلاین های کشوری در زمینه‌ی ایدز، کرونا، آنفلوانزا و…، نقش پررنگی دارند. همچنین خاستگاه برنامه تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها و جلوگیری از مقاومت‌های میکروبی نیز گروه عفونی دانشگاه است.

وی افزود: گروه عفونی در پاندمی کووید ۱۹ نیز حضور پررنگی در درمان بیماران و حمایت از سایر دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور دارد.

عمادی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های گروه عفونی، گفت: در این گروه جنبه‌های پژوهشی به موازات جنبه‌های آموزشی رشد نداشته و ساختار مناسبِ پژوهشی وجود ندارد که لازم است برنامه‌های گروه با حمایت دانشگاه در این عرصه، اجرایی شود.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز تحقیقات تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک ها و جلوگیری از مقاومت میکروبی و همچنین تأسیس اتاق ایزوله استاندارد در اولویت گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد.

۵۰۶۳۳۰۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.