16
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی:

مرمت عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی وینق رو به اتمام است

  • کد خبر : 7038
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۲۸
مرمت عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی وینق رو به اتمام است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: فاز دوم عملیات حفاظت و مرمت عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی روستای مینق رو به اتمام است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، از عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی روستای وینق به عنوان بناهای تاریخی شاخص آذربایجان شرقی یاد کرد که به سبب قدمت و اهمیت تاریخی آن طی سال های اخیر در برنامه های ویژه مرمتی و حفاظتی این اداره کل قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه فاز دوم عملیات حفاظتی و مرمتی عمارت و مدرسه تاریخی وینق از تیر ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: تلاش می شود این مرمت حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری به اتمام برسد.
 
حمزه زاده به اقدامات انجام شده در مدرسه تاریخی روستای وینق طی دومین فاز عملیات مرمت اشاره و اضافه کرد: طی این مرحله از عملیات مرمتی و ساماندهی مدرسه تاریخی وینق، اقدامتی نظیر بازسازی دیوارها و طاق ها، مرمت و بازسازی سقف بنا، محوطه سازی و کف سازی انجام شده است.
 
وی درباره اقدامات انجام شده در عمارت تاریخی وینق نیز گفت: طی این فاز از عملیات، اجرای اندود دیوارهای داخل بنا، مرمت و بازسازی درب و پنجره های چوبی، اجرای بندکشی و اندود دیوارهای دورتا دور بنا، ایجاد ساختمان نگهبانی، سرویس های بهداشتی و موتورخانه در محوطه تاریخی توسط متخصصان میراث فرهنگی استان انجام شده و اقدامات تکمیلی تا پایان آذرماه اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.