25

شرکت ملی مس ایران در ورزقان مدرسه می‌سازد

  • کد خبر : 10540
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
شرکت ملی مس ایران در ورزقان مدرسه می‌سازد
تفاهم نامه ساخت مدارس شهرستان ورزقان و خاروانا بین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران امضا شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه بین شرکت ملی صنایع مس ایران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی حدود ۲۰ باب مدرسه ورزقان و خاروانا ساخته و نوسازی می شود.
محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه اظهار کرد: در مجموع بیش از ۳۰ مدرسه توسط صنایع مس ایران و بنیاد علوی در منطقه ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
وی همچنین یادآوری کرد: آزادراه خواجه-  ورزقان نیز توسط صنایع مس ایران اماده سازی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: پیمانکار طرح فاز ۳ کنسانتره مس سونگون نیز به زودی تعیین و تا یک ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.
پورمحمدی ادامه داد: با اجرای فاز سوم کنسانتره مس سونگون و کارخانه ذوب و پالایش مس و سایر طرح‌های در دست اقدام در منطقه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این آیین گفت: ۱۴ مدرسه در شهرستان ورزقان توسط شرکت ملی مس ایران ساخته می شود که برای شروع این کار ۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.
سعد محمدی اضافه کرد: ساخت آزادراه خواجه ورزقان نیز ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در برداشته است.
شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و معدن مس سونگون به بیش از ۱.۳ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده در این شهرستان واقع است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.