9
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۹ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مرحله عقد قرارداد با بخش صنعت است

  • کد خبر : 10543
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
۹ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مرحله عقد قرارداد با بخش صنعت است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم همکاری این دانشگاه بخش صنعت و انعقاد ۶ قرارداد در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت ۳۰ اختراع توسط همکاران ثبت شده و ۹ طرح فناورانه نیز وارد مرحله‌ عقد قرارداد شده‌ است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت که به منظور افتتاح ۹ پروژه سلامت پژوهش و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اجرای ۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ کووید۱۹ در این دانشگاه گفت: این طرح‌ها توانستند قسمتی از نیازهای استان در تمامی حوزه‌های مربوطه به ویژه در حوزه‌ ماسک‌های سه لایه جراحی و N۹۵ و N۹۹ را برطرف کنند.
وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۲۶ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۳ محصول دانش بنیان این دانشگاه تا به حال تجاری سازی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فروش ۱۱۰ میلیارد ریالی محصولات دانش بنیان این دانشگاه در طول سال جاری، اعلام کرد: ۱۵ میلیارد ریال از این میزان به کشورهای خارجی صادرات شده است.
صومی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب شده و فضای پارک در حال طراحی است؛ خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است و گام بزرگی برای دور هم جمع کردن نوآوران به خصوص قشر جوان دانشجو بود.
دوازدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح ۹ پروژه‌ی سلامت، پژوهشی و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور امروز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، البرز، کرمانشاه، ساوه و شهرکرد از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این آئین محصول زیست فناوری، رزین‌های کروماتوگرافی برای خالص‌سازی داروهای نوترکیب شرکت نوآوران زیست گستر ارگ تبریز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این شهر و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.