8

صدور مجوز پیوند قلب در خوزستان/ رشد ۳۰۰ درصدی اهدای عضو در استان

  • کد خبر : 11375
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
صدور مجوز پیوند قلب در خوزستان/ رشد ۳۰۰ درصدی اهدای عضو در استان

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی اهدای عضو در این استان، گفت: مجوز پیوند قلب در خوزستان اخذ شد و به زودی شاهد انجام این پیوند قلب در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان عصر امروز در خصوص این خبر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی، خوزستان در حال تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی پیوند اعضا در کشور است.

وی افزود: در چند روز اخیر شاهد اعمال موفق پیوند پنج ارگان حیاتی به پنج بیمار نیازمند بودیم که با این کار زندگی دوباره‌ای به چند نفر از هم استانی‌هایمان بخشیده شد؛ همچنین علاوه بر پیوند کبد و کلیه، مجوز انجام پیوند قلب نیز اخذ شد و به زودی شاهد انجام پیوند قلب در خوزستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: علاوه بر توسعه اتاق‌های عمل ICU پیوند ، در حال توسعه مرکز اهدا و فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی استان خوزستان نیز هستیم که بتوانیم با توان بیشتری به مردم خوزستان و حتی استان‌های همجوار ارائه خدمت کنیم.

ابول نژادیان در پایان گفت: در چند ماه اخیر به رغم کاهش ۶۰ درصدی اهدای عضو در کشور اما این سنت حسنه و زندگی‌بخش در خوزستان رشد ۳۰۰ درصدی داشت که امید می‌رود که با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها، بیش از گذشته شاهد انجام این خیرات ماندگار در خوزستان باشیم.

۵۱۰۸۲۰۸

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.