21
خبر

استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه تبریز شد

  • کد خبر : 11714
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه تبریز شد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آلودگی هوای شهر تبریز و ضرورت تأمین برق و گاز مصرفی مردم، خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه حرارتی تبریز به منظور حذف سوخت مازوت در این نیروگاه شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با نشست ویژه بررسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو، اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز در آذربایجان شرقی و ضرورت تأمین گاز مصرفی خانواده‌ها، تمهیداتی برای کاهش بار مصرف در بخش‌های صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی، میزان مصرف گاز در استان در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته که نشان می‌دهد اقدامات انجام‌شده، موثر بوده است.

پورمحمدی، استفاده نیروگاه‌ها و برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی از سوخت جایگزین را یکی از این تمهیدات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام نیروگاه‌های استان به جز نیروگاه تبریز از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: در تامین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم و سوخت مورد نیاز همه این نیروگاه‌ها تأمین می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر، تنها نیروگاه تبریز از سوخت مازوت استفاده می‌کند، افزود: با توجه به اینکه امکان استفاده از گازوئیل به دلیل مسائل فنی در نیروگاه تبریز وجود ندارد و سوخت جایگزین این نیروگاه نیز مازوت است، از وزارت نفت درخواست داریم سهمیه گاز این نیروگاه به میزان ۲ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت هوای شهر تبریز برای همه گروه‌ها، ناسالم است و انتظار می‌رود با حذف سوخت مازوت شاهد وضعیت بهتری باشیم.

پورمحمدی همچنین گزارشی از اقدامات پیشگیرانه برای مصرف بهینه انرژی در فصل زمستان ارائه کرد و گفت: موضوع مدیریت مصرف برق و گاز به تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و خصوصی ابلاغ شده است.

وی از تشکیل کمیته اضطراری مدیریت مصرف انرژی استان در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ وزارت نیرو مقرر شده است که تمام نیروگاه‌ها از سوخت جایگزین استفاده کنند که این موضوع شامل برخی از واحدهای صنعتی مثل پتروشیمی و پالایشگاه و برخی از کارخانه‌های بزرگ نیز می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با صاحبان صنایع در این خصوص مکاتبه شده است، افزود: به فرمانداران نیز ابلاغ شده است که میزان برق مصرفی معابر شهری و پارک‌ها را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.