10
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی؛

گاز رسانی به ۹۱۲ روستای آذربایجان‌غربی در هفت سال گذشته محقق شد

  • کد خبر : 12033
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
گاز رسانی به ۹۱۲ روستای آذربایجان‌غربی در هفت سال گذشته محقق شد
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ فقط به ۳۰۶ روستا در استان گازرسانی شده، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹۱۲ روستا از گاز طبیعی برخوردار شده که این روند افزایشی با سرعت همچنان ادامه دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علیرضا شیخی روز شنبه در گفت و گویی با اعلام اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از ۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی هم اکنون در حال انجام است، افزود: در صدد هستیم تا گازرسانی به ۲۰۰ روستا را نیز امسال به پیمانکاران واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۵۲ روستا در آذربایجان‌غربی قابلیت گازرسانی دارند که با ادامه روند فعلی تا پایان سال ۱۴۰۱ همه آنها از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌ غربی همچنین به مصوبه شورای اقتصاد کشور مبنی بر جایگزینی سوخت اشاره کرد و افزود: مطابق این مصوبه، صنایعی که طی سه سال گذشته از سوخت گازوئیل استفاده می‌کردند، در صورت تایید شرکت نفت به صورت رایگان به آنان گازرسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گازرسانی و واگذاری اشتراک باید در چارچوب قانون باشد، گفت: در صورت مجوز و تاییدیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ما مشکلی در واگذاری اشتراک به درخواست کنندگان نداریم.

وی “بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳” را از دلایل تسهیل و شتاب در عرصه گازرسانی به روستاهای استان دانست و اظهار داشت: مطابق این قانون، گازرسانی در مناطق سردسیر به ازای هر خانوار روستایی، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۳۹۷ با رایزنی‌های شرکت گاز آذربایجان غربی و مقام عالی استان با وزیر نفت و موافقت وی، مقرر شد با توجه به هزینه بالای گازرسانی در بیش از ۵۰ درصد روستاهای واقع در نقاط کوهستانی و مرزی استان، این میزان از ۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد.

شیخی افزود: در سال گذشته، ۱۲۰ میلیون ریال “بند ق تبصره ۲” تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و از کل پروژه‌های روستایی پیمان‌سپاری شده، ۳۰ درصد این روستاها با بودجه ۱۲۰ میلیون ریالی و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز با سقف ۲۰ میلیون تومانی اجرا شده یا در حال اجراست.

وی میزان روستاهای دارای گاز طبیعی از محل اعتبارات محل “بند ق تبصره ۲” را تا سال گذشته ۷۰۲ روستا دانست و افزود: شهرهای کوچک استان نیز از این اعتبارات بهره‌منده شده‌اند و در این مدت شهرهای مرگنلر شوط، آواجیق چالدران، نلاس سردشت و سرو و سیلوانای ارومیه از این طریق برخوردار از گاز طبیعی شده‌اند.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی این روند، هم اکنون برعکس شده و به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود می یابد که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و یک هزار و ۱۲۳ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.