7

به جای شغل اینستاگرامی، چرخ طوافی داشت خفت نبود؟

  • کد خبر : 13181
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
به جای شغل اینستاگرامی، چرخ طوافی داشت خفت نبود؟
باید از هر فرصتی که به کسب و کار مردم کمک می‌کند، استقبال کنیم. الآن خیلی‌ها به واسطه همین اینستاگرام، زندگی‌شان سر و سامانی پیدا کرده است. لطفاً آن را خراب نکنید.

تبریزمن – مصطفی داننده: مصطفی میرسلیم که در حال حاضر نماینده مجلس است و در سال‌های ۷۲ تا ۷۶ وزیر ارشاد هم بوده در توییتری که فیلتر است، نوشته‌: «‌این چه خفتی است که سخنگوی دولت مدعی شده اینستاگرام یک میلیون شغل در کشور آفریده است؟ عدم خودباوری تا چه حد؟!»

بدلیل فاصله ایجاد شده بین مردم و مسؤولین، اجازه بدهید کمی از کسب و کارهای اینستاگرامی برای جناب نماینده‌ی مجلس که قبلاً هم وزیر ارشاده بوده، توضیح دهم. هرچند به خاطر اشتغال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ایران‌خودرو قاعدتاً باید با نسل جدید و دنیای تازه آشنا باشند.

ببینید آقای میرسلیم، عصر کنونی، عصر ارتباطات است. شاید دیگر لازم نباشد برای ارائه محصولات خود حتماً مغازه داشته باشید یا حتماً تبلیغات تلویزیونی، روزنامه‌ای و سایتی داشته باشید. شما می‌توانید با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی جنس خود را بفروشید و اگر به دفاتر پیشخوان یا ادارات پست سر بزنید می‌بینید حجم مرسولات سفارش گرفته شده تا چه اندازه بالا رفته است.

خیلی‌ها در عصر کرونا، ناچار شدند کرکره مغازه‌های خود را پایین بکشند. بخشی به خاطر اجاره‌ای بودن مغازه آن را پس دادند. همین‌ها به جای چشم داشتن به تصمیمات شما در پارلمان و دیگران در دولت، یک صفحه اینستاگرام زدند، محصولات خود را به خانه بردند و به مشتری‌های خود گفتند کسب‌وکارشان مجازی شده است.

خیلی از جوانان این کشور که هنری بلدند، مثلاً روی ظروف نقاشی می‌کنند یا غذاهای خوشمزه می‌پزند، به واسطه اینستاگرام، دارای درآمد شدند. وارد بازار کار شدند و نام‌دار شده‌اند.

دوران عهد عتیق گذشته است و راه و روش‌های زیادی برای کسب درآمد به وجود آمده است. مثلاً اگر این افراد چرخ طوافی دست بگیرند و کالاهای‌شان را کنار خیابان بفروشند، خفت نیست‌؟ هر چند که کار، عار نیست و چرخ‌های طوافی هم برای جلب گردشگر لازم است کما این که در استانبول می‌بینید.

از جناب میرسلیم که نماینده مجلس است و قبلاً وزیر هم بوده و دیگر مسؤولان کشور درخواست می‌کنم، در شرایط سخت کرونایی که شب شدن یک روز برای بخشی از جامعه یک سال طول می‌کشد، روی اعصاب مردم راه نروند!

خیلی از آن‌هایی که کسب و کار اینترنتی دارند احتمالاً با خواندن این توییت با خود گفته‌اند، ای خدا قرار است دو باره چه بلایی سرما بیاورند!

باید از هر فرصتی که به کسب و کار مردم کمک می‌کند، استقبال کنیم. الآن خیلی‌ها به واسطه همین اینستاگرام، زندگی‌شان سر و سامانی پیدا کرده است. لطفاً آن را خراب نکنید.

دنیا در حال تغییر است و نمی‌شود در برابر این تحولات مقاومت کرد. باید با آن همراه شد. همان‌طور که زمانی کتاب‌های خطی وجود داشت و با آمدن صنعت چاپ، تحول بزرگی در عرصه نشر به‌وجود آمد. همان‌طور که زمانی مردم با اسب و شتر به سفر می‌رفتند و حالا با ماشین و هواپیما. زمانی با روشن کردن آتش و فرستادن دود به هم پیام می‌فرستادند و حالا از طریق موبایل و شبکه‌های اجتماعی با هم گفت‌وگو می‌کنند.

زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جناب میرسلیم گفته بود که «فیلم نمی‌بینم و موسیقی هم گوش نمی‌دهم». از ایشان خواهش می‌کنم حدأقل در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام فعالیت بیشتری داشته باشند تا با جامعه بیش‌تر آشنا شوند.

تمام وقت خود را در دفتر ایران خودرو و دانشگاه و مجلس نگذرانید. کمی هم در جامعه حاضر شوید و به جز کتاب در زمینه‌ی احتراق موتورهای درون‌سوز، مطالعات دیگر هم داشته باشید خوب است. خصوصاً درباره دنیای مجازی و اصلا کتابی که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای سعید رضا عاملی نوشته. او را که دیگر باید قبول داشته باشید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.