3

پروژه آبخیزداری کنترل سیل شهرستان گرمی افتتاح شد

  • کد خبر : 13527
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
پروژه آبخیزداری کنترل سیل شهرستان گرمی افتتاح شد
پروژه کنترل سیل و رسوب حوزه گرمی چای در دومین روز دهه مبارک فجر با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل روز دوشنبه در این آیین گفت: برای اجرای این پروژه ۹ هزار و۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

احمد ابراهیم‌زاده حجم اجرای پروژه را ۱۵۶۰ مترمکعب ذکر کرد و افزود: جلوگیری از وقوع سیلاب ، تاخیر در ایجاد رسوب و فرسایش و تثبیت آبراهه از اهداف مهم اجرای این پروژه می‌باشد.

وی اظهارکرد: سقف اعتبارات آبخیزداری این استان بطور قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی مربوط به اجرای این طرح‌ها در استان جذب شده است.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: در تبیین وظایف کارگروه‌های طرح صیانت از منابع آب با توجه به بحران آب شیرین و پدیده بیابان‌زایی در کشور و منطقه اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند عوامل ناپایدار در طبیعت را مهار کند.

معاون آبخبزداری اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: آبخیزداری برنامه‌ریزی مستمر و اجرای اقدام‌های لازم برای مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک بوده و با عمل به آنها می‌توان شاهد رشد و شکوفایی در تولید آب استان بود.

وی گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از مصرف بی‌رویه منابع آب زیرزمینی و به خطر افتادن امنیت اقتصادی و سیاسی مهاجرت و حاشیه‌نشینی روستاییان می‌توان با اجرای عملیات آبخوان‌داری و مهار و نفوذ سیلاب و تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی بخش عظیمی از مشکلات مطرح شده را کاست.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.