18
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برای کار آمده‌ام/ بدون فرهنگ، هیچ نداریم

  • کد خبر : 13680
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
برای کار آمده‌ام/ بدون فرهنگ، هیچ نداریم
مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‎شرقی گفت: برای توسعه فرهنگی یک منطقه در فضای رقابتی کشور نیازمند همه هستیم. اگر گمان کنیم فقط اداره کل ارشاد می‌توان مشکلات را حل کند اشتباه می‌کنیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از همنوا، سیدقاسم ناظمی در مراسم معارفه خود با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای من مرحوم دکتر محمدپور از دوستانِبرادر بود و همواره ارتباطات خوبی داشتیم. دنیا مجال گذر است و کسی دائم‌العمر نخواهد بود. به خودم و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی تسلیت عرض می‌کنم.
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان گفت: حوزه فرهنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. من همواره مجال‌هایی برای کار داشتم ولی هرگز حوزه فرهنگ را با وجود تمام دشواری‌هاو تلخی‌های آن ترک نکردم. بیشتر خود را اهل فرهنگ می‌دانم تا مدیر فرهنگ.
ناظمی در ذکر اهمیت حوزه فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «فرهنگ چیزی است که من حاضرم برای آن بمیرم.» ولی ما در سال‌های اخیر برای این حوزه کهرهبر کشور حاضرند برای آن جان دهند، حتی تره هم خرد نکرده‌ایم! بودجه فرهنگی ما متناسب شان فرهنگی نیست. امیدوارم تصمیم‌گیران ارشد ما این امکان رابدهند تا فرهنگ رشد کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اضافه کرد: این کشور بدون فرهنگ چه دارد!؟ ما بدون سعدی، حافظ، شهریار، بیگجه‌خانی، عزت‌الله انتظامی، استاد محمد عابد و… چه داریم؟! قطعا کشورهای دیگری هستند که سرمایه بیشتری از ما دارند ولی چیزی برای عرضه ندارند. ما سرمایه فرهنگ را در جیب داریم و باید خود را با زبان وفرهنگ و هنر عرضه کنیم.
ناظمی تصریح کرد: حجت من برای حضور در عرصه مدیریت فرهنگی استان، ابتدا بدهکاری به روح امام و شهدا بود و سپس اینکه  دین اهالی فرهنگ و هنر را اداکنم. بعد از این موارد دو حجت و دلیل برای حضور در عرصه فرهنگ داشتم. نخست حضور حضرت آقای آل‌هاشم در تبریز است که فرصتی برای بروز اهالی فرهنگ وفضای گفتمان و تضارب آرا ایجاد کردند.دومین حجت من حضور استانداری فاضل و اهل علم و فرهنگ است. اگر این دو دعوت نبود بنده خود را لایق این جایگاهنمی‌دانستم.
وی درباره اهمیت تبریز در منظومه فرهنگ و هنر ایران گفت: من برای ذکر جایگاه و شان تبریز به نقل قولی از شمس تبریز بسنده می‌کنم که درباره تبریز گفته‌است: «آن‌ جا کسانی بودند که کمترینشان منم که بحر مرا بیرون انداخته است.» مطمئنا شهر تبریز و آذربایجان افرادی برتر از بنده داشته ولی محبت استاندار محترم وامام جمعه و نیز حضور دوستان هنرمندم در تبریز باعت شد به این ماموریت برگردم.
وی تاکید کرد: مدیران حوزه فرهنگ را خادمان و کارگران اهالی فرهنگ می‌دانم. اگر هنرمندان نباشند ضرورتی برای حضور اداره ارشاد نیست. اگر بنده مسئولیتیدارم به خاطر وجود بزرگانی است که در این شهر هنر خلق می‌کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:برای توسعه فرهنگی یک منطقه در فضای رقابتی کشور نیازمند همه هستیم. اگر گمان کنیم فقط اداره کل ارشاد می‌توانمشکلات را حل کند اشتباه می‌کنیم.
ناظمی گفت: ما از قافله فرهنگ و هنر کشور عقب‌ماندیم و در مقایسه با برخی استان‌ها در وضعیت مطلوبی نیستیم. نباید فقط به پیشینه خود اکتفا کنیم و باید برایامروزمان نقشه بکشیم.
ناظمی افزود: هنرمندان ما پای کارند ولی مسئولان باید بازار حوزه فرهنگ و هنر را توسعه دهند. علاقه‌مند و باورمندم که در کل کشور باید فضای رقابتی باشد. امروزدر این استان هنرمند توانمند برای رقابت داریم ولی هنرمند برای فعالیت نیاز به عقبه حمایتی دارد.
وی در پایان تاکید کرد: من برای کار آمده‌ و آماده‌ام در روز تودیع خود بگویم که یک قدم جلو رفته‌ایم وگرنه در مقابل آیندگان شرمنده خواهیم شد.من برای کار برگشتم واگر مجال کار نباشد حضور من بیهوده است. اگر روزی احساس کردید که من دچار روزمرگی شدم حتما هنرمندان حاضر و بزرگان اهالی فرهنگ به من گوشزد کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.