22

سامانه جدید بارشی از جمعه در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

  • کد خبر : 13635
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
سامانه جدید بارشی از جمعه در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه و با ورود سامانه جدید بارشی به استان، بارش برف و باران دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش اژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا محمد امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در سطح استان می شود.

وی یادآوری کرد: در پی نفوذ این سامانه و آغاز بارش ها، لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، یخبندان، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

امیدفر همچنین خواستار پرهیز کوهنوردان از فعالیت های کوهنوردی شد و بر ضرورت انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی در گردنه ها و جاده های کوهستانی،  نمک پاشی راه های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل های انرژی و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی تاکید کرد.

وی گفت: در زمان کنونی( ۱۱ صبح) بستان آباد با ۴ درجه زیر صفر و هوراند با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز سه درجه بالای صفر و آسمان این شهر صاف است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.