8
مدرس بازار سرمایه:

بیشترین ریسک و بازده در بازار سرمایه است

  • کد خبر : 13935
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
بیشترین ریسک و بازده در بازار سرمایه است
درس دانشگاه‌های اردبیل گفت: بیشترین ریسک و بازده در بازار سرمایه است و می‌توان گفت هر چقدر ریسک سرمایه گذاری بیشتر باشد احتمال سود یا زیان بیشتر می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا مهدی فتحی مدرس بازار سرمایه اظهار کرد: کمترین ریسک نگهداری سرمایه به صورت نقدی است که در این صورت ارزش پول کاهش خواهد یافت و بعد از آن سپردن سرمایه به بانک است که در مقابل پس‌انداز مبلغی پاداش که درصد پایینی بوده از بانک دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف هر کسی در زندگی مالی حداکثر کردن ثروت است، ادامه داد: مردم به همین دلیل در تلاش‌اند برای رسیدن به رفاه و آسایش اجتماعی از طریق صرفه‌جویی در هزینه کرد پس‌اندازهایشان را جهت حفظ سرمایه و ارزش زمانی پول سرمایه گذاری کنند.

فتحی اضافه کرد: عموم مردم جهت رسیدن به بازدهی بیشتر به ویژه در  فضای اقتصادی کشور سعی می کنند با خرید دارایی سرمایه‌ای باعث افزایش مبلغ ریالی دارایی شوند و همه با تعدادی از سرمایه‌گذاری‌های مالی مثل بانک، خودرو، مسکن، ارز، سکه، بورس اوراق بهادار و غیره آشنایی دارند و در آنها سرمایه گذاری می‌کنند.

مدرس دانشگاه‌های اردبیل افزود: مردم به اشکال مختلف پس‌انداز را سرمایه گذاری می‌کنند زیرا می‌خواهند در آینده زندگی راحت تری داشته باشند و تعدادی از مردم هم به جای سرمایه گذاری در موارد بالا، در ده‌ها مورد دیگر مانند تحصیل و ارتقای دانش شخصی، تغذیه سالم و سلامتی، بهبود کسب و کار، ورزش کردن و غیره سرمایه گذاری می‌کنند.

به باور فتحی، برای کسانی که با اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس آشنایی دارند با پول مازاد وارد بازار سرمایه می‌شوند و اگر کاربلد حوزه بورسی نیستند به هیچ وجه با پول فروش منزل شخصی یا سرمایه‌ای که منبع درآمد شغل و حرفه کاریشان بوده وارد بازار نشوند زیرا درجه ریسک پذیری بالایی داشته باشند و باید سرمایه گذاری با دید بلند مدت در این بازار داشت و با توصیه مشاوران اقدام به خرید سهام بورسی کنند.

وی افزود: کسانی که تمایل دارند در بورس سرمایه گذاری کنند ولی فاقد دانش بورسی می‌باشند از طریق سرمایه گذاری غیر مستقیم شرکت‌های سرمایه گذاری و صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.