10

ممانعت از فروش بنای تاریخی مدرسه هدایت اورمیه/این بنا ثبت ملی شده است

  • کد خبر : 14278
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
ممانعت از فروش بنای تاریخی مدرسه هدایت اورمیه/این بنا ثبت ملی شده است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مزایده بنای تاریخی مدرسه هدایت ارومیه توسط اداره راه و شهرسازی استان، اداره کل میراث فرهنگی، طی مکاتبات انجام شده، پیگیر متوقف ساختن مزایده این اثر ملی شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از فارس جلیل جباری اظهار داشت: با توجه به مزایده بنای تاریخی مدرسه هدایت ارومیه، اداره کل میراث فرهنگی، طی مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های مربوطه پیگیر متوقف کردن این مزایده شد.

 وی تصریح کرد: مالکیت این بنای تاریخی با اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده که این اداره‌کل بدون توجه به ضوابط میراث‌فرهنگی در مورد آثار ثبت ملی اقدام به مزایده گذاشتن این بنای تاریخی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: از آنجایی که مدرسه هدایت ارومیه به شماره ۱۸۳۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با توجه به اینکه معماری آن یکی از بناهای منحصر به فرد ارومیه بوده، این اداره‌کل خواستار مطرح شدن موضوع فروش این بنای تاریخی در کمیته نفایس است.

جباری عنوان کرد: آنچه که در مورد فروش این بنای تاریخی مشخص بوده، این است که ساز و کار قانونی برای به مزایده گذاشتن مدرسه هدایت ارومیه طی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ضمن احترام به حق مالکیت مالک و با توجه به ارتباط موضوع با مصالح و منافع عام جامعه و ضرورت فراهم ساختن موجبات بازدید اشخاص از این بنا نیاز است تا دستگاه‌های مربوطه در اسرع وقت دستور لازم برای توقف کردن فروش و واگذاری این بنای تاریخی را صادر کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.