6

تقدیر امام جمعه تبریز از زحمات پرسنل وادی رحمت در ایام کرونا/ در اسلام تکریم متوفی نیز اهمیت دارد

  • کد خبر : 14252
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
تقدیر امام جمعه تبریز از زحمات پرسنل وادی رحمت در ایام کرونا/ در اسلام تکریم متوفی نیز اهمیت دارد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از زحمات پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز شاغل در وادی رحمت به جهت رعایت مسایل شرعی و بهداشتی در تدفین اموات کرونایی قدردانی کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از امور ارتباطات، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در دیدار مدیران و جمعی از روحانیان شاغل در سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اظهار داشت: از نظر اسلام اهمیت متوفی کمتر از زندگان نیست و برای همین نیز مراحل تغسیل، تکفین و تدفین اموات مسلمین از آداب خاصی پیروی می کند.

به گفته وی، هر یک از آداب تدفین متوفیان در اسلام فلسفه ی خاصی داشته و علاوه بر مسایل شرعی، اصول اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در آن رعایت می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به زحمات پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز به ویژه غسالان، غساله ها و روحانیان مستقر در این مجموعه طی ایام کرونا، از مجموعه اقداماتی که با تدابیر ویژه مدیریتی منجر به قدردانی مقام معظم رهبری شد تقدیر کرد.

فرخ جلالی عنوان کرد:

تدفین ۴۰۰۰ متوفی کرونایی در تبریز/ آذربایجان الگوی کفن و دفن اموات کرونایی در کشور شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه جاری ۹ هزار متوفی در تبریز و حومه دفن شده اند که از این تعداد، نزدیک به چهار هزار نفر را اموات کرونایی تشکیل می دهند.

به گزارش امور ارتباطات، فرخ جلالی در دیدار مدیران و جمعی از روحانیان شاغل در سازمان آرامستان های شهرداری با امام جمعه تبریز افزود: در اوج بحران کرونا رقم متوفیان این بیماری فقط در تبریز به روزانه ۴۵ نفر بالغ شده بود، اما با اعمال محدودیت های اخیر این رقم به کمتر از ۵ نفر در روزهای گذشته رسیده است.

وی با اشاره به زحماتی که پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از آغاز بحران کرونا تاکنون متحمل شده اند افزود: علاوه بر تغسیل و تدفین اموات کرونایی تبریز، حدود ۸۰۰ متوفی کویید ۱۹ سایر شهرستانها نیز توسط همکاران این سازمان تغسیل و برای دفن به شهرهای خود منتقل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های امام جمعه تبریز قدردانی کرد و گفت: رهنمودهای جنالعالی در اعزام کارشناسان مذهبی و نظارت بر رعایت اصول شرعی، تقدیر مقام معظم رهبری و سربلندی نام تبریز را در پی داشت.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز همچنین از عنایت ویژه امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به پرسنل روزمزد این مجموعه قدردانی کرد و گفت: تبدیل وضعیت غسالان، غساله ها و پرسنل روزمزد، رضایتمندی و انگیزش بیشتر پرسنل خدوم آرامستان های تبریز را در پی داشت.

فرخ جلالی با تاکید بر اینکه تکریم اموات مسلمین در اولویت کاری این سازمان است تصریح کرد: در طول بحران کوئید ۱۹ تمام اصول شرعی، بهداشتی و انسانی در تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز همچنین به مساعدت ویژه شورای شهر و شهردار تبریز برای کاهش هزینه های کفن و دفن اموات کرونایی اشاره کرد و افزود: تبریز تنها کلانشهری است که به منظور کاهش آلام بازماندگان، تسهیلات حداکثری برای تدفین اموات کرونایی اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=14252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.