10

ابتلای ۱۸ نفر به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 15636
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
ابتلای ۱۸ نفر به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۱۸ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی تایید شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا عباسعلی درستی افزود: خوشبختانه همه مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی»، به شکل سرپایی درمان شده اند و نیازی به بستری شدن نداشته اند.

وی اضافه کرد: موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان های اهر، مرند، شبستر و بستان آباد بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونای انگلیسی دارید، گفت: دستورالعمل های پیشگیری از شیوع این ویروس نیز مانند کرونای معمولی است.

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، آمار بستری ها و فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی های ناشی از کوید ۱۹ نیز تک رقمی است.

مقام های دانشگاه علوم پزشکی تبریز می گویند هر چند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی و آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن در هفته های اخیر در استان به وضعیت پایداری رسیده است، اما هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند به آغاز موج جدید از شیوه این ویروس مرگ بار منجر شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.