4
استاندار آذربایجان‌شرقی در یک گفت‌وگوی مجازی تاکید کرد؛

باید کمترین آثار منفی به جنگل‌های قره‌داغ وارد شود!

  • کد خبر : 15645
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
باید کمترین آثار منفی به جنگل‌های قره‌داغ وارد شود!
با هماهنگی منابع طبیعی تلاش شود دمپ باطله مس سونگون به اراضی غیرجنگلی منتقل شوند تا کمترین آثار منفی زیست‌محیطی را به همراه داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، استاندار آذربایجان شرقی چندی پیش با حضور در یکی از شبکه‌های اجتماعی به سوالات و ابهامات اهالی رسانه و صاحب نظران پاسخ داد.

وی در این گفت‌وگوی مجازی به صورت اختصار به شفاف‌سازی امور مربوط به مس سونگون و نفلین‌سینیت سراب پرداخت که در برگیرنده مطالب جالبی می‌باشد.

▪️نفلین سینیت سراب توسط قرارگاه خاتم الانبیا به شکل جدی‌تر عملیاتی خواهد شد

محمدرضا پورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف پروژه نفلین سینیت سراب گفت: این پروژه جزو طرح‌های محوری آذربایجان‌شرقی است لذا پیگیری‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفته که عملیات اجرایی آن در سال گذشته با دستور ریاست محترم جمهور شروع شد منتها، با امضای قرارداد آن با توجه به شرایط موجود که لازمه آن طرح تشریفات بود طولانی شده اما امیدواریم به زودی ابلاغ و توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به شکل جدی‌تر عملیاتی گردد.

▪️مناقصه فاز سوم کنسانتره برگزار شده و شرکت منتخب کار خود را آغاز می‌کند

وی همچنین در مورد ابهامات مربوط به پروژه‌های مس سونگون هم افزود: مناقصه فاز سوم کنسانتره برگزار شده و شرکت منتخب کار خود را تا چند روز آینده آغاز خواهد کرد اما در مورد تولید مس کاتد و ذوب و پالایش، مناقصه مربوطه برگزار شده است اما ایراداتی در این خصوص گرفته شده بود تا پس از مرتفع شدن آن، تولید پروژه‌های مس از سر گرفته شوند.

▪️دمپ باطله مس باید به اراضی غیرجنگلی منتقل شود تا کمترین آثار منفی را بر جا بگذارد!

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تاثیرات زیست‌محیطی توسعه مس سونگون بر جنگل‌های ارسباران نیز تاکید کرد: مطالباتی که باید پرداخت می‌شد در حدود ۲۷ میلیارد تومان برای جبران ضرر و زیان مربوط به محیط‌زیست پرداخت شده و اکنون نیز توسعه مس سونگون با تنگناهایی همراه است که باید با هماهنگی منابع طبیعی تلاش شود دمپ باطله مس به اراضی غیرجنگلی منتقل شوند تا کمترین آثار منفی زیست‌محیطی را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.