5

۱۷۰۰ دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شد

  • کد خبر : 15624
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۱۷۰۰ دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شد
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون یکهزار و ۷۰۰ دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا دکتر سیمین خیاط زاده گفت: خوشبختانه تزریق این تعداد دُز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون هیچ عارضه ای برای دریافت کنندگان نداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالان نظام سلامت در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند، تاکنون بخش عمده کادر حوزه درمان و بخشی از حوزه بهداشت استان در برابر بیماری کوید ۱۹ واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: همکاران تلاشگر اورژانس آذربایجان شرقی در نوبت بعدی دریافت واکسن کرونا هستند.

خیاط زاده گفت: همچنین مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسینه کردن گروه های پرخطر آذربایجان شرقی از قبیل جانباران هشت سال دفاع مقدس و ساکنان سرای سالمندان انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در سه پایگاه در بیمارستان های امام رضا (ع)، سینا و الزهرا (س) تبریز و نیز در تمامی بیمارستان های شهرستان های آذربایجان شرقی واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت انجام می شود.

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، آمار بستری ها و فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی های ناشی از کوید ۱۹ نیز تک رقمی است.

مقام های دانشگاه علوم پزشکی تبریز می گویند هر چند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی و آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن در هفته های اخیر در استان به وضعیت پایداری رسیده است، اما هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند به آغاز موج جدید از شیوه این ویروس مرگ بار منجر شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.