11

اختراع نسل جدید ماسک‌های تنفسی هوشمند در دانشگاه صنعتی سهند

  • کد خبر : 15861
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
اختراع نسل جدید ماسک‌های تنفسی هوشمند در دانشگاه صنعتی سهند
مخترعان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز موفق به اختراع نسل جدیدی از ماسک‌های تنفسی هوشمند با قابلیت ضدعفونی سازی بی درنگ ( Real-time ) و افزایش میزان اکسیژن تنفسی با تکنولوژی ESP و اشعه UV و مناسب برای فیلتر ویروس کرونا شدند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، این ماسک که توسط سید سعید آل هاشمی پژوهشگر حوزه سلامت دیجیتال و دانشجوی مهندسی برق و سید احمد رضا احمدی مخترع حوزه مهندسی پزشکی و دانشجوی مهندسی پزشکی تولید شده می‌تواند به صورت خودکار و بی درنگ ( Real-time )، فیلتر را ضدعفونی کرده و همزمان میزان اکسیژن تنفسی را افزایش دهد.

این ماسک هوشمند همزمان با شیوع کرونا با قابلیت فیلترینگ و ضدعفونی سازی بی درنگ انواع ذرات و یاخته های زیستی طراحی و اختراع شده است و در مقایسه با بیش از ۳۰ نوع ماسک هوشمند ثبت شده دارای ابتکار و نوآوری پایه ای در سطح جهانی تشخیص داده شده و توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از داوری با کدهای طبقه بندی بین المللی A۴۱D ۱۳.۱۱;A۶۱L ۹.۲۰;A۶۲B ۹.۰۰;A۶۲B ۷.۰۰ و کد ثبت ۱۰۳۸۳۰، تایید و ثبت شد.

همچنین فیلتر مخصوص این ماسک با تکنولوژی ESP طراحی شده است که ذرات میکرو و نانو را تا ۹۹.۹ درصد فیلتر کرده و اشعه UV بکار رفته همزمان تا ۹۹.۹۸ درصد باعث ضدعفونی و نابودی ویروس‌ها، باکتری‌ها، انواع میکروب‌ها و یاخته‌های زیستی می‌شود و مکانیزم تابش این اشعه بصورت کاملا ایمن برای اجزای صورت انسان پیاده سازی شده است.

مکانیزم تنفس آزاد و جذب مولکولی اکسیژن که در این ماسک با ساختار فیلترینگ خاص ایجاد شده، باعث جذب بیشتر مولکول‌‍ های اکسیژن ( افزایش چگالی مولکولی از ۲۱ درصد تا ۵۰ درصد ) می‌شود و هوای آزاد بیرون ماسک به راحتی با محیط داخل ماسک رد و بدل شده و باعث راحتی تنفس ( عمل دم و بازدم ) می‌شود.

بخش‌های پژوهشی این اختراع با کمک دکتر مهدی زینالی ( هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند تبریز ) و توسط آقایان سید سعید آل هاشمی، سید احمد رضا احمدی و سعید امجد پناه در آزمایشگاه سیستم های صنعتی بلادرنگ، انجام شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.