19
رئیس ستاد انتخابات کشور:

رعایت نکردنِ پروتکل‎ها، تخلف انتخاباتی شد

  • کد خبر : 16007
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
رعایت نکردنِ پروتکل‎ها، تخلف انتخاباتی شد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ انتخاباتی ممنوع است و اصل بر عدم حضور فیزیکی در زمان تبلیغات انتخابات خواهد بود. یکی از تخلفات انتخاباتی این دوره رعایت نکردنِ پروتکل‎های بهداشتی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بعید است تا پایان فصل بهار بتوانیم واکسیناسیون عمومی انجام دهیم لذا خودمان را برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی آماده می کنیم. ما همه پروتکل های اجرایی برگزاری انتخابات را در کشورهای دیگر گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، تصریح کرد: هم سلامت رای دهندگان و هم سلامت عوامل برگزاری انتخابات برای ما مهم است. بخشی از تصمیمات برای اجرای انتخابات گرفته شده است. در انتخابات چهار سال گذشته ۶۲هزار شعبه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم ده درصد شعب را در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش دهیم و تصمیم بر این شد که وقتی در صندوقی هزار رای اخذ شد شعبه دیگری در کنار آن جایگزین می شود.

وی با اشاره به ایجاد اپلیکیشن شعبه یاب در زمان انتخابات گفت: برای ۲۸ خرداد خوب است هر کدام از ما یک خودکار همراه داشته باشیم. امروز آقای وزیر کشور به نوعی دستور شروع انتخابات را دادند. از فردا صبح کار هیات های اجرایی شروع می شود.

وی با اشاره به روند تعیین شکل گیری هیات های اجرایی خاطر نشان کرد: ما امروز مانور ثبت نام را در بستر نرم افزار ثبت نام انتخابات برگزار کردیم.

عرف در مورد نوع ثبت نام نامزدهای شورا های شهر و روستا گفت: اولین روش ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، روش دیگر ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ، روش سوم  ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و روش دیگر ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان ها است. ما طبق قانون نمی توانیم ممانعتی برای حضور نامزدها در فرمانداری ها داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برای احراز هویت و دریافت کد رهگیری، کد ملی و شماره کارت بانکی لازم است، بیان داشت: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در تهران در هر شعبه رای گیری ۴ صندوق رای خواهیم داشت.

وی با اشاره به روند ثبت نام انتخابات تصریح کرد: طبیعت فضای انتخاباتی حضور رو در روی مردم است، لذا با توجه به وجود کرونا یک پارادوکس داریم. برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ انتخاباتی ممنوع است. اصل بر عدم حضور (فیزیکی) در زمان تبلیغات انتخابات است. یکی از تخلفات انتخاباتی این دوره رعایت نکردنِ پروتکل های بهداشتی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: یکی از ظرفیت های کرونا رفتن به سمت دولت الکترونیک و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ما از ۲۰ اسفند به مدت ۷ روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر را داریم و ثبت نام شوراهای روستایی از ۱۶ فروردین سال بعد آغاز و تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه می یابد. بیش از ۲۰۰میلیون تعرفه برای تمامی انتخاب ۱۴۰۰ چاپ شده مه تا زمان انتخابات در قرنطینه است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: الان مساله عموم مردم انتخابات نیست اما آنطرف سال فضا انتخاباتی می شود. میانگین انتخابات در دوره های گذشته بین ۵۰ درصد تا ۸۵ درصد بوده است که مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰  حداقل کف انتخابات های قبلی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.