16

ضرورت تقویت تولید متون بومی در تئاتر آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 17621
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
ضرورت تقویت تولید متون بومی در تئاتر آذربایجان‌شرقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تقویت تولید متون بومی در حوزه هنر تئاتر استان، گفت: تبریز خاستگاه هنر تئاتر در کشور است و با همت اهالی این عرصه، تئاتر استان می‌تواند پیشران حرکت تئاتر اصیل باشد.

به گزارش تبریزمن، سیدقاسم ناظمی، شامگاه یکشنبه در نشست معرفی اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر آذربایجان شرقی با تاکید بر تولید آثار مخاطب پسند در این حوزه، اظهار کرد: اگر تولیدی که در حوزه‌ تئاتر اتفاق می افتد با هنجارها و ارزش های موجود سازگار باشد مخاطب نیز از آن استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه این شورا در زمینه‌سازی برای بالندگی تئاتر استان گفت: ارزشیابی مقدم بر نظارت بوده و شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان می‌تواند با ارزشیابی دقیق و اصولی در جریان تئاتر استان و تعالی آن تاثیرگذار باشد.

ناظمی،  خواستار ایجاد زمینه‌های مناسب برای نوآوری و خلاقیت در حوزه‌ هنر تئاتر شد و ادامه داد: باید به این هنر به عنوان مساله‌ای جدی نگاه کرد و زمینه ایجاد نوآوری و خلاقیت در آن ایجاد شود.

در این نشست مهدی لزیری، حجت الاسلام محمد انواری، حامد شبخیز، علی حسین پوریان و حسین عبدالهی به عنوان اعضای جدید شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان معرفی شدند و حکم اعضای جدید از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعطا شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.